Multiverktyg. Hur bra är de egentligen?

Fokuspokus

Aktiv medlem
Jag har spanat in det här t.ex:
Multiverktyg hos Evald
06_Spec_MultiVerktyg_651603_1721.jpg

Är kedjebrytaren något att ha på sådanana här verktyg och då
menar jag inte i cykelverksta'n utan där de ska användas, i skogen?.

Erfarenheter?

Specializeds prylar brukar generellt hålla hög kvalite.

Även jag har ett CB-17 och gillard det skarpt, kedjebrytaren är av helt OK kvalite och verktyget i övrigt är litet och kompakt men innehåller ändå alla verktyg man behöver. Många multiverktyg är fyllta med prylar som du aldrig kommer använda, det känns lite onödigt att släpa runt på.

CB17 är mullig men det som inte är något vidare är att insexnycklarna är aningens för korta vilket gör det svårt att nå på vissa ställen.

/C

Jag slår ett slag för Topeaks multiverktyg. Superkvalitet på kedjebrytare och annat. Har haft min i ett par år och den har fått mycket stryk, men funkar fortfarande. "Gavlarna" tar man bort och de dubblerar som däckjärn. Det finns torx för skivor etc. Så jäkla nöjd.

TP_hexus_1079.jpg

Tjena!

JLarsson.. Men för bövelen byt ut skivbultarna mot Hopes dito istället (eller dylika på Sivferts).. så slipper du torx-skiten.. där med pasta..
salteado%20pasta.JPG

Det verkar som om Crank Brothers Tool #17 är poppis i hela europa om man kollar de
reviews som finns här på -=CRC=-

7456.jpg

Jag kanske ska svälja Specializedfåfängan och gå på den stora massans erfarenhet.
Det är inte lika kul att vara smart som att vara "bling" :)

Edit: Fast det är klart. Om jag köper CB#17 så kan jag montera mina fina rosa CB candy C :)

Senast redigerad av en moderator:
Köpte CB17 efter att ha pajjat kedjan vid Slickrock trail, som tur var räddades dagen av en vänlig MTB-cyklist som lånade ut sin kedjebrytare. Riktigt bra kvalité.

Även jag har Topeak's Hummer och älskar den. Kedjebrytaren är så bra så jag har ingen annan, och har använt denna i två år utan problem. Kvalitén är mkt bra och jag är som sagt jättenöjd! =) Do it!

Ska man vara petig så är det faktiskt inte fel att ha med sig rätt uppsättning med lösa insexor egentligen, mycket mer användbart och smidigt och det finns säkert små smidiga lösa kedjebrytare också. Att jag använder ett CB-17 beror nog mest på att jag är lat, då vet man att rätt grejor finns med liksom.

Tjena!

Jag kör med en sån här.. Billig och bra..
201360_X_2004-07-01_134937.jpg

Nyckelsats. 7 nycklar, 6-kant, i vridhandtag. Nyckelvidd: 2.5, 3, 4, 5, 6, 8 och 10 mm

20-1360 49,00:-

Hos Classe... Måste ha en sån här då jag behöver 10mm insex til bakhjulet.. :/

Tillbaka
Topp