Muskelbristning

etnica

Aktiv medlem
Muskelbristning
Hej,
tänkte se om nån har nån koll på hur lång tid det tar för muskelbristningar att läka generellt.

Vart i alperna o körde kostigar och ramlade och drog sönder en muskel i arm/axel för c:a 3 veckor sen. Får smärta hela tiden då jag har armen i vissa positioner.

Vart på sjukhus i Frankrike, men fick ej så mycket info förutom o käka inflamatoriskt.

som tur är så hindrar det mig inte från o cykla men börjar bli less på o skrika till av smärta då o då.

Muskelbristning
Fick en lättare muskelbristning förra året, tog väl kanske 3-5 veckor för den att sluta göra ont. Vill minnas att läkaren sa att allvarligare muskelbristningar kan ta några månader på sig att bli bra. Det viktiga är att inte gå på för hårt så skadan kommer tillbaka.

Muskelbristning
Till ortoped för bedömning!

Om det är axeln så kan det vara en bristning i en av rotatorcuffens senor och den skall opereras hyfsat snart efter skadan, annars går det inte och då har du en arm som kommer funka sämre för dig i framtiden.

Muskelbristning
gjorde precis samma sak, trillade och läkarna trodde en enkel blödning. Efter 1v smärta fick jag äntligen skiten röntgad. Fick bedömningen fraktur på tuberculum majus!!
Gå till ortoped och röntga! fick mtb förbud i 3mån och sjukskrivning i 1.5mån !!
rehab med sjukgym från v.10 till 2 månader frammåt, helt läkt om 6mån :(

Senast ändrad:
Muskelbristning
Jag har råkat ut för sträckningar i axeln när jag misslyckats med att göra en eskimåsväng (jag paddlar kajak), -två gånger. Båda gångerna har har jag haft ont i ca 2 månader, mest på nätterna när jag vaknat efter att ha haft armen uppåt. Numera sitter eskimåsvängen direkt och jag slipper få axelsmärtor.

Jag tror att det bara är att vänta tills det går över. Eventuellt prova med antiinflammatoriskt och mjuka rörelser utan belastning. Om du är orolig, gå till läkare.

Tillbaka
Topp