Mycket trevliga cykeltröjor

Markus F

Aktiv medlem
Kommer att beställa en blå så fort de svarar och förklarar varför det inte går att välja den helsvarta musetten.

Det är sant, Markus borde få de där 20 procenten nästa gång han beställer. Det ska väl gå att ordna. Om det finns något "referer's name" så kan väl nästa som lägger en order lägga in Markus namn? Och nästa därefter lägger in Johan och så vidare bland de i tråden som rapporterar att de har beställt.

Antagligen.... Men jag har för mig att jag kollade in den sidan då, men hitatde inte dom där tuffa/snygga tröjorna som jag hitatde denna gång, därav att jag inte la den på minnet då... Nu har jag fått i mig två treo iaf ;o)

Tycker att TommyE och Marcus F skall få rabatten isf, om det nu blir någon...

Jag hittade ännu snyggare "no-name"-tröjor på shoppingen på vätternrundaområdet. Det var helt svarta Giesseggi-tröjor för 100:-/st.(!). Det enda som inte är svart är en dikret logga på framsidan samt en tunn relfexrand ovanför den dragkedjeförsedda mittenfickan bak. Smakfullt var ordet! Det enda jag ångrar nu är att jag inte köpte fem stycken när jag ändå höll på. Tröjan är så underbart vacker tillsammans med svarta cykelbyxor!

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blev röd för min del nu när Johan bräckte mig
> på rosa.
>
> Modernist javisst!

Sorry!!!!

Jag fastnade ärligt talat mer för de intressanta berättelserna som fanns att läsa när man reggat sig där. :-)
Tröjorna ser fina ut men: "Sportwool fabric guaranteed for 50 washes", så det gäller att inte tvätta tröjan för ofta då... :-P

Är det någon som har förstått om det skulle ingå armvärmare eller inte? Jag läste någonstans att till någon produkt skulle det ingå armvärmare, eller så e jag helt ute och cyklar..

Shit, nu måste jag alltså leta upp det där Croix de Fer och cykla uppför.. Nä det får bli nästa sommar.
Här har jag däremot varit. Får väl göra en egen tröja.
Image-FA4EACA7D14A11D9.jpg

(jo, jag ska nog fixa några egna tröjor. Faktiskt en jävligt bra idé.)

Jag kan köpa både din rosa och markus röda billigt eftersom jag har cyklat uppför båda de passen. Col du Croix de la Fer var en bit av kaka i jämförelse med Mortirolo för övrigt. ;D

Sella kan det nog bli nästa år.

//Ola

Dan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer att beställa en blå så fort de svarar och
> förklarar varför det inte går att välja den
> helsvarta musetten.

Och nu fick jag svaret. Svart musette är utsåld. Nya modeller kommer nästa år. Så var det frågan om vad man ska ha för jersey. Kom plötsligt på att eftersom jag bor utanför EU så kommer jag att bli tvungen att betala både tull (10,7%) och momsskillnad (8%) på det engelska priset. Plötsligt blev det ju illa dyrt. Någon som har tips på andra tillverkare/nätbutiker där man kan köpa klassiska och funktionella jerseys? Bara så man har lite att välja på innan man whippar upp Visa-kortet.

Jo, men jag har inga fler Sverige-besök planerade innan semestern. Hmm... Kanske ska beställa den poste restante till semesterstugan i Danmark. Det måste ju funka fint.

Du kommer inte bli missnöjd. Grymt bra arbete med suveräna små detaljer. Den andas kvalitet. En sak som e bra med tröjan är att även fast man har använt den mycket, och det händer något som att en söm går eller något så kan du skicka tillbaka den i den medföljande svarta påsen och få en ny, då vet man att produkten har en viss kvalitet.

Synd bara att ulltröjor ska kosta så förbenat mycket, annars skulle jag bara ha sådana.

Hur är storlekarna? Det är en Club Jersey jag har tänkt mig. I t-shirt drar jag vanligtvis XL (194 cm, någorlunda bredaxlad men inte varken fet eller biffig). Men i XL sitter det inte stramt utan lite halvfladdrigt. Borde jag satsa på L här?

Jag köpte L, 187 cm och 86kg, normalbyggd, sitter tight men inte överjäkligt, som en cykeltröja skall vara, förutom bilringen runt kaggen då ;o)

Tillbaka
Topp