Någon idé att sälja cykeln?

MagnusKHS

Medlem
Hej på er,

Jag vet att detta kan vara en potentiellt dum fråga: men jag har en riktig gammal pärla till MTB som jag tyvärr inte ser något bruk för i dagsläget och överväger att sälja.

Dock så är den från 2000/01 och har en helt trasig bakfälg.

Märket är KHS, otroligt fin och lätt stålram (guld / svart), 26" hjul, LX-framväxel, LX reglage och V-bromsar, XT nav och XT bakväxel. Mycket bra skick för sin ålder! Har nästan enbart gått i stadstrafik med slicks, stel framgaffel. Roox DH-styre. Kan bli en grym vardags- / pendlarhoj med lite pill och fix. Har alltid förvarats inomhus, skulle dock behöva enkel service av växelvajrar.

Vad säger ni? Finns intresse för sådant här? En rimlig prislapp skulle vara omkring 2 500 till 3 000 kronor?

Tack!

MagnusKHS skrev:
-------------------------------------------------------

> En rimlig prislapp skulle vara omkring 2 500 till
> 3 000 kronor?

Med tanke på att man får spritt ny modern mtb på xxl för 2999:- som säkert skulle kännas både bättre, fräschare, lättare, garanti, växlar, och allt möjligt, så vet i katten om det inte är lite för högt med 2500-3000.

Exakt det jag är rädd för :)

Men trots att komponenter + ram har många år på nacken är det utan tvekan bättre än en ny cykel för 3 000, men jag förstår verkligen din poäng.

Tänker liksom att priset / värdet hamnar någonstans mellan "retro-hipster-herrhipstercykel" för 1000 kr i Stockholm, och Elgigantens cykelpåköpetcykel. Typ.

Men tack för tanke och input.

MagnusKHS skrev:
-------------------------------------------------------

> Tänker liksom att priset / värdet hamnar
> någonstans mellan
> "retro-hipster-herrhipstercykel" för 1000 kr i
> Stockholm, och Elgigantens cykelpåköpetcykel.
> Typ.

Så är det nog. Men din är garanterat trevligare att cykla på än elgigantens. Har inte provat deras på köpet hoj men den såg väldigt simpel ut. Undermåliga komponenter. xxl 2999kr hoj är nog betydligt bättre i jämförelse.

Ska den vara värd nåt så ska det vara toppmodellen, inte en LX-utrustad.

Dock så var KHS jäkligt fina där innan millennieskiftet så den som har den borde vara nöjd- klart värd en ny bakfälg iaf!

/T

Jag gjorde om min gamla mtb till något mer användarvänligt och ovanligt.
Förlängd med en Xtracycle.

Bilagor

• DSCN0828.JPG
    DSCN0828.JPG
    153.4 KB · Besök: 11
Tillbaka
Topp