Någon som cyklar MTB i Bokskogen (Svedala)

rgolsson sa:
är det någon som brukar cykla i bokskogen i svedala kommun? hade varit kul att ha någon att cykla med

Har blivit en hel del Genarp för mig på sistånde. Håller som bäst på att försöka överleva Björnstorp(?) den kuperade och svinjobbiga vita loopen. Häcklebergaloopen på den vita går på 1.20 en bra dag.

Jag vill oxå ha trampsällskap i skogarna. Gärna av någon som inte kör med strava och gillar sällskap och kan tänka sig att leta "nya" stigar.

Skåneleden hällesta till knivsåsen är riktigt fint mtb.

Hur är björnstorp? Finns det någon karta längs björnstorp slingan? Skulle kunna tänka mig joina testa det.

Jag har säkert fel namn på den. Skall kolla upp. Men innan någon följer med mig skall den veta att jag får släpa min cykel i minst två av uppförsbackarna. De är lååånga. Om lååånga uppförsbackar är det som triggar en har man säkert bättre fysik än jag. Men jag har kul! :)

Jag hade rätt om namnet, här är info och kartor.

https://www.hackeberga.se/mtb-karta

Ah jag har kört den lilla slingan, jättenajs får testa den stora då. Kör dock e-mtb så u ppför är inga probs. Skall försöka testa den nästa helg då kanske. Någon sugen på att joina så shouta.

Dock var det otroligt najs skåneleden tornahällestad till knivsåsen. Skall dit och kolla om man kan mappa upp en längre slinga för där var otroligt vackert.

Meistro sa:
Skåneleden hällesta till knivsåsen är riktigt fint mtb.

Hur är björnstorp? Finns det någon karta längs björnstorp slingan? Skulle kunna tänka mig joina testa det.

Hur långt? Kommer man "runt" eller är det samma fram och tillbaka? Jobbigt? OBS jag har bara mig som motor. Orkar runt tre hårda timmar men är då slut som cyklist i 24h... :)

Tjo,

Helt ny på en MTB och kört några ggr i Genarp. Kör gärna en runda i bokskogen oxå. Som sagt helt ny. Tycker mindre om uppför men älskar utför när det går fort ( och man slippar trampa ;-) ).

Är det någon som ska ut imorrn?

Någon som har en gpx för bokskogen rundan?

Tillbaka
Topp