Någon som cyklat mellan Floda och Härskogen?

zero2000

Ny medlem
va hemma hos morsan o farsan idag, och tog en promenix i skogen med lilla vovven! då slog det mig att det finns en sk. röda slingan!
den sträcker sig från Floda till härskogen och skall vara 1 mil o köra, så jag traskade la 3 km för o kolla läget..... o kan säga att det såg gött najs ut, e del fina singeltracks samt lite bredare skogs stigar lagoma stigningar och goa utförslöpor, så nu till min fråga..

e det någon som kört denna slingan? eller blir jag den första nu i veckan :)

Det du menar är väl Flodaleden, den funkar att cykla rätt teknisk dock på sina ställen. Vill man kan man knyta ihop den med lilla härsjörundan och vildmarksleden om man vill köra längre.

okaj så kankse den kallas! :) det låter najs. den leden som jag tänker på börjar vid berghult i floda, men man kan kankse gå på på flera ställen?

Jag cyklade den för ungefär en månad sedan, gör det gärna igen! Men den var jobbig..

Eller snarare dåligt underhållen, ganska blöt och det blir en del att leda cykeln. Under kraftledningsgatan där man cyklar lite grusväg så cyklade jag in efter 200 meter istället för 300 meter och cyklade fel någon kilometer...

Men hursomhelst så även om den var både fysiskt och psykist påfrestande så gör jag det gärna igen.

gött,e taggad som fasen nu! har juh bott i floda större delan av mitt gågna liv utan att ha cyklat där. kan minnas att jag har gått där nån gång när man vart liten! men den biten jag gick idag va riktigt torr och fin, så jag hoppas inte på regn nu i veckan!

vilket håll cyklade du? lerum till floda eller tvärt om?

Körde Flodaleden och runt L Härsjön idag.
Helt ok nu när det är fruset. Blött på sina håll, men om det fortsätter att vara kallt så kan det bli riktigt bra!
Borde även funka fint på vildmarksleden både mot hindås och mot Gbg.
Try it!

Tillbaka
Topp