Någon som har erfarenhet av VidaXL cykelvagn?

NAnders

Aktiv medlem
Jag har fått span på en begagnad VidaXL cykelvagn (denna modell: https://www.vidaxl.se/e/8718475839255/cykelvagn-bla-och-vit) och undrar om någon har erfarenhet av dem.

Det jag undrar är framför allt två saker:
- Handbromsen är trasig (vajern saknas), är det något som påverkar funktionen som cykelvagn? Jag har inga anspråk på att rulla den för hand med framhjulet monterat, bara dra efter cykel.
- Vad har den för yttre dimensioner? Jag har blivit av med en tidigare vagn p.g.a. att den inte gick in genom dörren utan fick förvaras utomhus.

Jag har inga möjligheter att komma och titta på vagnen först utan är beredd att köpa den osedd om priset är det rätta.

Ett tips: läs lite generella omdömen om den webshopen. Sämre omdömen har jag sällan läst. (Var på väg att köpa en hylla därifrån för ett tag sedan men backade ur)

Som av en händelse så står en exakt likadan i garaget, så jag kan svara mig själv:

- Nej, bromsen är bara för när man kör den för hand och kan enkelt demonteras om man vill.
- 86 cm bred.

Verkar annars vara en rätt gedigen vagn. Dock står det i varningstexten att man inte får köra fortare än 16 km/h...

Tillbaka
Topp