Någon som har testat SCHWALBE XC Racing Ralph (bakdäck) och Racing Ray(framdäck)

Mart24speed

Aktiv medlem
Någon som har testat SCHWALBE XC Racing Ralph (bakdäck) och Racing Ray(framdäck)
Dessa ska vara nya kombinationen optimerat till XC om man ska tro SCHWALBE. Racing Ralph har funnits innan men nu med ny gummiblandning. Racing Ray är ett helt nytt däck som är utvecklat för att användas främst som framdäck.

Tycker däcken verkar tunga också..... Det tycker jag förvisso om allt som väger mer än ett par landsvägs kôrvar. :-)

Racing Ralph är omgjort så det är också nytt.

Säkerligen bra däck som vanligt när det gäller schwalbe. Såg att den där kombon kördes på den där jätteblöta världscupen.

Tycker kombon funkar bra, påminner väldigt starkt om en uppsättning Rocket Ron rakt igenom.
Om något upplever jag aningen bättre fäste bak, får mer sällan bakhjulssläpp när man står uppför stökiga backar.

Viktmässigt ligger däcken inom normalspannet för XC-däck.

Bilagor

• DSC_5706.JPG
    DSC_5706.JPG
    162.3 KB · Besök: 136
  • DSC_5705.JPG
    DSC_5705.JPG
    159.5 KB · Besök: 148
Senast ändrad:
Jag kanske ska testa en uppsättning. Hoppas de är mer tåliga än Thunder Burt vilket jag gillar rent rullmässigt och har tillräckligt bra grepp för det jag cyklar. Tyvärr är de lite väl känsliga och slits snabbt.

Mart24speed sa:
Jag kanske ska testa en uppsättning. Hoppas de är mer tåliga än Thunder Burt vilket jag gillar rent rullmässigt och har tillräckligt bra grepp för det jag cyklar. Tyvärr är de lite väl känsliga och slits snabbt.

Jag har cyklat mkt röda o svarta leder med thunder burt snakeskin, inne på andra säsongen nu med samma däck, utan några skador.

Mart24speed sa:

De flesta punkar ganska ofta med thunder burt. Går det så går det snabbt ?

Är väl samma stomme och punkaskydd på alla schwalbes snackeskinn XC däck?

Kört nya Ray,Ralf 1 månad nu och är inte riktigt vän med hur dom svänger än när jag pressar dom . Men kan också va att jag bytte till 76 från 72cm styre i samma veva som däcken...? Skumt känns det iaf.

Jag gick från Nobby Nic till Racing Ray fram och upplever greppet likvärdigt. Litar mer på Ray, kändes som NN blandade och gav eftersom den har en luckor utan dobb. Rullet upplevdes(och ska ju också vara) märkbart bättre.

Sett att Emil Lindgren ibland har nya Racing Ralph fram även fast det ska vara ett bakdäck. Det kanske är en lösning om man vill ha extra bra rull..?

Tillbaka
Topp