Någon som känner till BeOnes cyklar?

Supersonic

Aktiv medlem
Hej!

Jag är ingen expert direkt men cyklar på en billigare Beone modell sen förre året. Fick höra rätt blandade åsikter om den från folk, somliga bra somliga dåliga. Som glad amatör är jag dock mycket nöjd med cykeln som har levt upp till alla förväntningar.

Beone ramen är riktigt fin, även om det inte är de själva som gör den.

samme thing, diffrent name and colour: http://www.ciclib.de/Rahmen/MTB-Har...sionId=&a=article&ProdNr=A3877&t=46&c=47&p=47

har även sålts under Ghost varumärke, men de hade ändrat lite på väv osv. o har nu inte längre kvar den ramen utan en ny ram, som i o för sig ä väldigt lik.

ramen, i Beone målning såldes en nätbutik för 600 euro förut. de har dock slutat sälja ramen. CRC säljer ju lös ram för 8200 kr eller nått. känns på nått sätt som om man skulle kunna bygga lättare för typ samma peng eller lika lätt för mindre pengar.för jag tror att hojen inte väger 8,5 kg.har en kompis som byggt en liknande hoj, men me lättare gaffel o bromsar,han har hjul som har ungefär samma vikt, x.o och värsta truvativ vevpartiet, lätt sadel o stolpe osv., o den väger 8,9 kg.

o ja menar, du har 29000 att köpa resterande delar o det borde ju gå. tycker man. SID WC gaffeln är ju t.ex. fin, men köper man nån av de lite billigare SID modellerna spar man lite sköna tusenlappar o straffas bara med 10-20 gram beroende på vilken av de andra modellerna man väljer.

angående den där rockeymountain hojen tvivlar ja på dens vikt med, speciellt me tanke på att ramen ä tyngre än beone ramen. så förhållandena mellan beone hojen o rockey mountainhojen kan ändå stämma. men samtidigt kan skillnaden kanske vara lite mindre.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har suttit och funderat på en sådan ram ett antal gånger nu, verkar riktigt bra på alla sätt. Allting rätt enligt mig, kanske inte färgen helt men inte fel heller.

Tillbaka
Topp