Någon som köper el MTB?
Kollar man t.ex. reklamen från XXL och många andra ställen, så annonseras det såklart mycket el cyklar nuförtiden. Personligen så tycker jag det verkar som att många ersätter inte bilen med el cykeln, utan istället den vanliga cykeln. Hur det är då med hälso och miljöaspekten kan man såklart fundera på. Men självklart är el cykel för många också ett jättebra val, det tror jag verkligen. Så den diskussionen ska vi kanske lämna därhän.
Det jag däremot funderade lite på var att det annonseras ju även mycket om el MTB. Då MTB är mer av en hobby pryl än en "vanlig" cykel så undrar jag helt enkelt om det säljs några elassisterade MTB idag? Har själv aldrig sprungit på någon som har en nämligen.
Vet ni folk som börjat använda dom? Att el cyklar i allmänhet verkar vara och bli en mer eller mindre succé är nog redan klart, men kommer el MTB bli en självklarhet i framtiden tror ni?
/Putteman
Det jag däremot funderade lite på var att det annonseras ju även mycket om el MTB. Då MTB är mer av en hobby pryl än en "vanlig" cykel så undrar jag helt enkelt om det säljs några elassisterade MTB idag? Har själv aldrig sprungit på någon som har en nämligen.
Vet ni folk som börjat använda dom? Att el cyklar i allmänhet verkar vara och bli en mer eller mindre succé är nog redan klart, men kommer el MTB bli en självklarhet i framtiden tror ni?
/Putteman