Någon som kör med Vittoria Peyote?

Tråkigt att du inte fick dem att fungera bra Anders.

Får se hur min egen lycka är med Peyote. Rullat ett tiotal mil i blandad terräng på dem och ingen punka hittills. Kör med slang, 2.1 bar fram och 2.3 bak. Väger närmare 90 kg med utrustning. Tycker de verkar väldigt känsla för just däcktryck. De gillar absolut inte höga tryck, framförallt inte i framdäcket vilket då resulterar i väldigt vag styrkänsla. Skulle gärna köra med ännu lägre tryck själv med genomslaget är inte direkt långt borta redan nu.

Hursomhelst tycker jag de verkar greppa oväntat bra, men däremot rulla något sämre än jag räknade med. Fast det är såklart svårbedömt.

Länken i mitt tidigare inlägg fungerar fortfarande. Vidhåller att det är grymt prisvärt med två däck samt två slangar för cirka 300:-

SGS sa:
Slumpade sig så att jag också beställde dessa däck via Planet X, utan att ha läst särskilt mycket om dem på förhand.

För det priset kan det helt enkelt inte bli fel. Vikbara, hyffsat lätta och snygga(!). Troligtvis greppar de även helt OK när jag slänger på de till vårkanten för ett och annat motionslopp.

Ett oförskämt bra pris som gäller än för de intresserade. Finns även i andra storlekar.

https://www.planetx.co.uk/i/q/TYVITPEY2PF/vittoria-mtb-peyote-2pack-folding-tyre-plus-innertube

Köper man tubelessvarianten är dom bra. Billiga på biketown också.
Snikdäck är den absolut sämsta investeringen man kan göra.

Tillbaka
Topp