Hej Andreas, jag vet inte om du är direkt inblandad i Chariotvagnarna eller inte. But here goes:
De Chariotvagnar som är 80cm breda, kan de inte göras 79 cm istället? Det skulle ge en liten men tillräcklig marginal att passera genom lagstadgat handikappanpassade 80 cm breda dörrar och dylikt. Utan att pressa in vagnen.
I övrigt så är det med stor oro som jag ser Chariotutvecklingen. Marginalerna (som med all säkerhet redan är stora) pressas upp samtidigt som tillverkningen och designen processhanteras med kvalitetsförluster som följd. Lägg till en klart tydligt ökad inriktning på anpassning av vagnarna för tillvalsförsäljning. Kommer det här att i helt vanlig ordning sluta med att storbolaget köper upp småbolaget och fördärvar den produkten som var anledningen till att småbolaget köptes upp?
Hade Thule velat göra en egen vagn hade de ju istället för att gå omvägen via uppköp och försämring av Chariot kunnat göra egna vagnar direkt.
För att uttrycka det kort: Chariotkunder är förmodligen långt mindre märkeslojala än man räknat med, de är snarare kvalitetslojala och det kommer att dyka upp alternativ. Jag hoppas att Thule håller upp kvalitén och optimerar nyttjandet och inte som man ser på den nya produktlinjen optimerar för tillbehörsförsäljning. Att Thule behöver och har satsat rätt när man lögger till cykelvagnar i produktkatalogen tvekar jag inte på.