Något bredare sko-modell

rejser

Aktiv medlem
Något bredare sko-modell
Är det något skomärke som är att föredra när det gäller lite bredare skor?
Har shimano nu, som känns ganska bra. Dock inte i vid långa rundor. Hade northwave innan men fick ha ännu löjligare större skor då.
Sidi hade väl några modeller med tillägg mega som var samma som dom andra fast bredare, men vad jag fattat så finns inte dom längre? Eller va mega dom dyrare? Såg på hemsidan men den var inte den bästa.http://www.sidisport.com/
Hur är det med övriga märken.
Dumma är att det är ju inga handlare i området som har hemma något även vi har bra lbs:er i varberg. Utbudet i halmstad var också ganska begränsat nu.

Senast redigerad av en moderator:
Något bredare sko-modell
Jag har ett par Scott som funkar. Känns lite smalare än shimano. men sedan skiljer sig väl olika modeller till modell?

Jag har ett par trekking shimano å skorna sitter perfekt. hade ett par styva lvg å var jätte smala. köpte sedan ett par mindre fina shimanoskor å skorna satt genast bättre.

ju styvare sko ju smalarae kanske?

å ju mjukare sko ju "bredare"

Annars kan du kanske prova ut ett par scott?

Eller sidi mega

Nike har ju cykelskor också...

/b

Något bredare sko-modell
Älskar mina Sidi Mega. Jag har breda fötter och höga vrister och Sidi är de som klart passar mig bäst. Har haft Scott också men de köptes för väldigt länge sedan så jag kan inte uttala mig om hur de är nuförtiden.

Något bredare sko-modell
Letar efter något butik i inte allt för avlägset område som kan tänka sig ha bullit 2 mega. Dom flesta brukar inte vara så pigga på att ta hem när man vill prova och det kan behövas några storlekar. (självklart köpa också om dom sitter bra).
Svårt att köpa via nätet också när man inte alls vet vilken storlek.

Något bredare sko-modell
Har ett par landsvägsdojjor med samma märke. Passar utmärkt till mina breda och höga fötter. http://www.allebike.nu/shop/?mod=product&cat_id=16,23&product_id=15186 Schysst pris dessutom, ska köpa ett par MTB dojjor snart också. Har kört ett tag med Northwave men kvalitén är kass och de är onödigt långa. Kan inte säga något om kvalitén på dessa men de verkar bra.

15186.jpg

Något bredare sko-modell
Shimanos skor var breda överlag för några år sen, men numer är det en smalare läst. Däremot kan man köpa deras halvnummerstorlekar som är bredare, inte längre. Den versionen tror jag är deras förra bredare läst.

Något bredare sko-modell
hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Shimanos skor var breda överlag för några år
> sen, men numer är det en smalare läst. Däremot
> kan man köpa deras halvnummerstorlekar som är
> bredare, inte längre. Den versionen tror jag är
> deras förra bredare läst.

Ahh, är det så?
någon som vet om det finns något att läsa som bekräftar detta?

Fredrik L: ah, får ta en titt på Ventour-skorna.

Något bredare sko-modell
Hittade på cc på Shimano M225N
"Övrigt: Halvstorlekarna är bredare inte längre. Förberedd för dobbar (dobbar medföljer)"

Men står bara på den skon...

På crc står det något på en sko som har tillägg E. With the wider E-fit

Senast redigerad av en moderator:
Något bredare sko-modell
rejser skrev:
> Är det något skomärke som är att föredra när
> det gäller lite bredare skor?
> Har shimano nu, som känns ganska bra. Dock inte i
> vid långa rundor. Hade northwave innan men fick
> ha ännu löjligare större skor då.
> Sidi hade väl några modeller med tillägg mega
> som var samma som dom andra fast bredare, men vad
> jag fattat så finns inte dom längre? Eller va
> mega dom dyrare? Såg på hemsidan men den var
> inte den bästa.http://www.sidisport.com/
> Hur är det med övriga märken.
> Dumma är att det är ju inga handlare i området
> som har hemma något även vi har bra lbs:er i
> varberg. Utbudet i halmstad var också ganska
> begränsat nu.

Var behöver du större bredd? Över trampdynorna, i tåboxen, eller bak runt hälen?

Specialized har den bästa bredden för mina stortår..
Har provat andra märken som varit bredare, men på fel ställe.
Verkar som det är inne med "damsko " form på många tåboxar.
Tycker att tillverkarna av cykelskor borde snegla lite på formen på dom populära Keen och Croccer skorna. Ser ju ut att finnas en betydande marknad för den typen av läster.
Kunde appliceras på frirajdmodeller, för dom som gillar att köra med tårna "fria" hehehe.. :P

Något bredare sko-modell
högt valv och bred över trampisarna. Benet till lilltån är lite mycket.
Kanske skulle lätta stålsula och montera fästen på mina keen

Något bredare sko-modell
Jag har själv breda fötter och kör med Exus comp 420 från cykelringen pris ca 700 (OBS! Har inte köpt någonting annat på cykelringen än cykelskorna enbart bara för att dem passar). Jag skickar ett PM till dig med mailadress till leverantören Rex som var väldigt hjälpsamma (mer än cykelringen) för att leta upp vilken affär som har skorna.

/Johan

Något bredare sko-modell
rejser skrev:
> Föresten. Är exus exustar? www.exus.com är
> exustar, modellerna heter ungefär samma, lite
> andra versioner bara.

Ja.. Det är samma. Dom hade bytt namn mellan jag köpte mitt första par och andra par.

/Johan

Något bredare sko-modell
Efter MS sommarkollo i götet hamnade jag på cykelspec där det blev ett par Specialized Comp mtb. Satt som gjuten och kände att den även kanske kan hjälpa mina knän då dom vrider ut vristen lite och jag är pronerare. Hade jag inte tagit mig i kragen och gått hade det nog blivit en spec. pitch också... va fin den va.......

Något bredare sko-modell
kanske nån som nämnt det redan, men shimanos halvstorlekar är bredare. t.ex. så är inte 42,5 längre än 42, däremot är 42,5 bredare än 42:an

Något bredare sko-modell
Det går att beställa custommodeller av Sidi. Det blir däremot sannolikt att kontakta Sidi i Italien för att det ska låta sig göras.
Martin Rittsel kör med customdojjor från Sidi.

Något bredare sko-modell
Köpte ett par Shimano M225N i storlek 43,5 från cc. Och på plösen står det wide och inne i den 43. Så det verkar som om 43.5 är cc egna märkning.

Tillbaka
Topp