Några MTB-bilder

Några MTB-bilder
Alla tycker vi olika och tolkar saker och ting olika men Jag kan tyvärr inte hålla med dig för fem öre Mr.Hotwire.

"cyklister nästan alltid är hemskt klena.Finns det inga cyklister som tränar på gym? Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar, låga hormonnivåer eller vad är det frågan om egentligen. Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt och anamma konstiga metoder för att passa in i "gänget"?

Allvarligt talat nu så tycker jag att det där som du skrev. var kanske det dummaste jag läst på detta forum. snudd på iallafall.(finns såklar värre saker som handlar om biltema =P) Har du någonsin varit på en cykeltävling? Mtb,bmx,downhill,landsväg? var har du fått dina tankar ifrån undrar jag??? Tv?

Jag har tävlat rätt så mkt under min korta cykelkarriär.En hel del landsväg och mountainbike utomlands men mest i sverige. Har inte sett som du säger "klena,cyklister med ätstörningar och har skevt kroppsideal" nån gång tror jag. Smala, mindre smala, vältränade, muskulösa och deffade cyklister däremot. Visst inte många landsvägscyklister lyfter så många kg skrot på gymmet i bänkpress men är förmodligen bra mkt uthålligare i armarna,ryggen,magen än en vanlig svensson som kör på friskis o svettis 3ggr i veckan. Svenskarna(nordbor) är väl väldigt stora för att vara cyklister.Välbyggda med mycket muskler.Inte alla då men överlag.
De som jag känner inom cykelkretsar sköter om sin kropp till 100%.Ätstörningar var nog vanligar förr i tiden inom cykling kan jag tänka mig då det florerade en hel del droger inom sporten oxå.
Själv är jag 183cm lång och har aldrig vägt mindre än 73kg under min tid jag tävlat i cykel.6år i elitklassen på landsväg i lite i mtb.
Cyklister som är smala och kanske inte så supermuskulösa..tex fredrik modin, micke salomonson kan nog inte bli så värst mkt större om de inte ligger på gym hel dagarna och käkar all onyttig mat de ser och kommer över och trycker ner proteinbars hela tiden.det är så de ser ut och är skapta och jag tror knappast de är undernärda för då skulle nog inte krafterna räcka speciellt långt under en tävling.

Så...nu fick jag lite sagt om vad jag tycker.
tack o adjö så länge..skorpdags!

Några MTB-bilder
Hotwire skrev: "JAG VET INTE VARFÖR JAG SKRIVER DETTA JUST NU"
Vet man inte själv varför man skriver ett inlägg kanske man inte borde skriva det över huvud taget (?) Bara en tanke.

Hotwire fortsätter: "Syftet var att ta upp en sak som jag ser som ett problem och utröna orsakerna till det." Det "problem" du beskriver är ju enligt ditt första inlägg bl.a. "...låga halter testosteron och bristande manlighet". Jaha, behöver jag ens kommentera det? Tror inte det.

Elitidrott är ingen hälsokur!

/E
Varför är sumobrottare så storväxta, det kan ju inte vara bra för deras hälsa!

Några MTB-bilder
Jag förstår inte alls, ni menar att cyklister skulle vara smala?
Sean_eadie_155720a.jpg

250-spt15sean7.jpg

mirra.jpg

AXG_nyquist_head.jpg

tournant.jpg

tournant2.jpg

MG39.jpg

Tillbaka
Topp