Naild och R3act Suspension för bra för att vara sant?

Inte jättevackert formspråk men jag skulle inte banga om jag fick en. Jag gillar dock när det finns ett tydligt och tuktande slut på fjädringsvägen, som det gör på en aggressiv 120mm-rigg, och skulle egentligen inte ha någon nytta av 180mm.

Kul att det finns några som vågar göra något annat iallafall.

Nope, I call bullshit. Eller ja båda cyklarna är säkert skitbra. Men inte best shit ever och game changers, eller vad dom nu kallas.

Pinkbike ger ju alla toppbetyg, likaså vital och nsmb...så det är inte mycket värt.

Synd att allt kring länkage ska vara hokuspokus "som inte går att modellera" och att ingen visar upp hårda fakta kring hur länkage faktiskt fungerar med lr, as, ap och kanske ic. Det var bättre förr när DW hängde på ridemonkey och förklarade hur det faktiskt funkar.

Marins hoj var väl något bättre utseendemässigt, men fortfarande ser den ju ut som nåt katten släpat in. Jag tror säkert att länkaget kan vara bra, Yeti har ju experimenterat med linjärskenor i länkaget i rätt många år och fått bra omdömen. Det som är lite nyskapande här är väl just kombinationen av linjärstyrning och fyrledsmekanism.

Om några år kanske lösningen har mognat så det ser lite bättre ut. Eller så har det floppat totalt. Oavsett vilket skulle jag sitta still i båten ett tag.

H. sa:
Om några år kanske lösningen har mognat så det ser lite bättre ut. Eller så har det floppat totalt. Oavsett vilket skulle jag sitta still i båten ett tag.

+1 eller om vi alla cyklar på Tantrum's halvstela hojar då... ;)

larsaw sa:
H. sa:

+1 eller om vi alla cyklar på Tantrum's halvstela hojar då... ;)
Äh, då finns det väl bara el-MTB, och vem bryr sig om trampeffektivitetet då? ;)

Är man stark gör man det där på valfri modern 160mm hojpa, det sitter i benen och inte i cykeln.

Jag håller med Mårten, call bs. De har byggt en cykel med runt 100% antisquat genom hela slaget, med alla fördelar (trampeffektivitet) och nackdelar (kickback) som det för med sig. Att ingen tidigare skulle räknat med cyklistens vikt är rent skitsnack, all modern kinematik tar med cyklisten i beräkningen. Att de däremot räknar med att cyklisten måste sitta längst ut på ett sjukt flackt sadelrör "för att kinematiken ska funka" ökar inte precis mitt förtroende för dem.

Det här med ännu en grunka (slidern) med tätningar som ger friktion och stiction. Njää. Personligen är jag mer sugen på att prova spiralfjäder på 120-140 mm slag för hellastrampcykling. Allt för att det ska kännas som att man kör Dööörnhill fast det bara är 10 meter dörnhill o sen 10 meter klättra.

Tillbaka
Topp