Nån som testat catalystpedalerna?

Intressant tanke, dock hängde jag upp mig lite på att först så skrivs det att "As a flat pedal rider I also dealt with the constant adjustments I felt like I had to make to get my foot just right on the pedal and how easily it could get knocked out of that position." för att sen i sales-pitchen för catalystpedalen påpeka hur viktigt det är att ha foten i rätt position på den ("Make sure that axle is in the middle of your arch.")..

Kan tänka mig att testa om någon smygmonterar dit dem på min cykeln, men tills vidare är jag grymt nöjd med mina DMR Vault.

Eh. Jag står redan med mitten av foten på mina helt normala pedaler utan problem. Att ha en plattis under fotens främre del där spd-klossen ofta sitter är rätt kasst för grepper och sjukt obekvämt tycker jag personligen. Har aldrig problem med att jag studsar eller glider.

Rattnalle sa:
Eh. Jag står redan med mitten av foten på mina helt normala pedaler utan problem. Att ha en plattis under fotens främre del där spd-klossen ofta sitter är rätt kasst för grepper och sjukt obekvämt tycker jag personligen. Har aldrig problem med att jag studsar eller glider.

Jag har också börjat köra med foten mer i mitten. Tanken med Catalysterna är att de ger mer stöd under hälen och sulan, medans man med en mindre pedal får pedalen mer under fotvalvet.

olle/frost sa:
Rattnalle sa:

Jag har också börjat köra med foten mer i mitten. Tanken med Catalysterna är att de ger mer stöd under hälen och sulan, medans man med en mindre pedal får pedalen mer under fotvalvet.
Fotstorlek spelar nog in där. Jag har inga enorma fötter så det krävs en heldags shuttling typ för att jag ska hinna bli trött av pedalerna.

Nej, är ju klart att storleken på blana spelar in. Har egentligen inte känt att jag besväras nu heller, mer än att jag vinklar ner foten ibland och kan slå i tårna i stenar och rötter. Men tänker att det kan ju vara en sån där grej med Catalysterna att man inte riktigt förstår fördelarna förens man testat.

Kanske.

Jag har några år ridning som barn i bagaget och där slog man sig hårt om man inte var noga med hälarna nedåt så det faller sig rätt naturligt för mig att stå avslappnat med tån lite uppåt. Jag har iofs svårt att se hur plattformens storlek skulle påverka just det så länge man har axeln ungefär mitt på.

Jag tror inte heller att de kvalar som en dålig idé på det sättet.

Jag tycker de överdriver marknadsföringen något sjukt. Att stå mer mitt på gillar jag men det kan man göra ändå. En större plattform kan väl vara schysst för vissa. Men det i sig känns inte så jäkla märkligt.

Jag har ett par hemma för Happytest. Återkommer så småningom när jag hunnit köra in mig på dem ordentligt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp