Nån som vet nått om märket Polygon? Bra eller skrot?

Johost77

Aktiv medlem
Hej.
Hittade en cykel på nätet som heter Polygon. Har aldrig hört om det märket.
Vad säger ni i denna fantastiska kunskapsbank?
Är det bra eller skrot?

Geon är kanske inte den mest banbrytande men jag tror att deras billigare modeller är rätt prisvärda... Och inte alls fula i min åsikt:

2018-06-24-21.19.04-1529942860382-z4rwtaxytpva-3ca8898.jpg

De sponsrar ju syskonen Hannah och Sam Reynolds bland annat, så nog går grejorna att cykla på.

IMG_7889.jpg

Fast om man designar en sån här styggelse....sen skröts det ju så mycket om länkaget som inte alla var så bra visade det sig sen.
Deraa billiga hojar känns otroligt mellanmjölk.

Har bara läst lite om dom då "Doddy" från GMBN som hastigast tittade på dom på Eurobike men har inte sett någon i det vilda. Ett i Sverige relativt okänt märke men desto större utrikes (USA o Australien t ex verkar det som). Har funnits i många år och är säkert inte alls sämre än många andra märken. Bygger cyklar i egen fabrik.

Av de få tester jag läst så verkar det bli medelbetyg. Den största fördelen är väl priset som få (undantaget Calibre?) kan matcha. Denna med dropper står på min shortlist: https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/trail-eur/siskiu-d7-4/

Tjena!

Jag gillar utseendet på XC/Trail modellerna och det är ju bra priser på dom. Men länkad singelpivot känns rätt trött även om pivotpunkten är på rätt ställe, men mer att serva i onödan.

Tillbaka
Topp