Naprapat - Kiropraktor - Osteopat i Göteborgs området

Hej kära Göteborgare.

Tänkte höra med er vad och vilken klinik ni rekommenderar för rygg, axlar och nack ont.
Googlat en del och funnit rätt många, men inga direkta kundrecensioner vilket för mig är ganska viktigt.
Så har du koll på vart den bästa är, skriv!

tack

Naprapat: jag har varit till Team Hälsa och Friskvård i Krokslätts fabriker. Tyckte jag fick väldigt bra hjälp där för ryggont (har varit hos tre andra innan, ej gbg). Han förklarade lite mer än vad svensson kanske vill höra men jag tyckte det var väldigt intressant. Och framförallt väldigt kunniga och profesionella. Svårt att förklara, men jag tyckte de var väldigt bra iaf.

Tycker du skall försöka hitta ett ställe som både har sjukgymnast och Naprapat. Många ställen är bra på att lösa upp det onda men få ställen kan rekommendera stärkande träning för att inte trilla dit igen. Går själv till en Naprapat som är bra på att ta bort stelheten som dra ryggen sned men när jag frågar om förebyggande träning så kommer inga förslag.
Man kan välja att se det som om att de inte vill såga av den grenen de sitter på eller inte har kunskapen att ge råd. Oavsett så tror jag man skall jobba från båda hållen.

-Åke

Åke sa:
Tycker du skall försöka hitta ett ställe som både har sjukgymnast och Naprapat. Många ställen är bra på att lösa upp det onda men få ställen kan rekommendera stärkande träning för att inte trilla dit igen. Går själv till en Naprapat som är bra på att ta bort stelheten som dra ryggen sned men när jag frågar om förebyggande träning så kommer inga förslag.
Man kan välja att se det som om att de inte vill såga av den grenen de sitter på eller inte har kunskapen att ge råd. Oavsett så tror jag man skall jobba från båda hållen.

-Åke

Där har jag en helt annan upplevelse. Jag har en krånglade rygg sedan många år. Tidigare gick jag till kiropraktor men där fick jag bara hjälp med att bota smärtan för stunden, det fanns ingen långsiktighet. Sedan började jag gå till naprapat, totalt tre stycken olika, och de har alla arbetat långsiktigt. Dvs väldigt lite behandling utan planen har varit att jag själv ska träna mig frisk (med deras hjälp).

Patrik Jonsson på OMT i Frölunda är mycket kunnig och engagerad. Han har hjälpt mig med ett svårt diskbråck och resultaten har varit toppen. Han besitter en djup kunskap kring dessa typer av problem och frågar du något får du alltid ett svar som har påbackning av faktisk vetskap och inte något hokus pokus med syfte att hålla kvar dig som patient.

Ett stort plus är att han tar emot dig en hel timme åt gång, vilket i mitt tycke ger ett betydligt mindre stressat möte och djupare genomgångar. Att han själv har en lång träningshistorik med diverse skador och således återhämtningar är inte heller fel.

Lycka till med rehaben!

Tillbaka
Topp