Näring under IronMan
Jag behöver lite tankar och idéer kring näring under en IM-distans.
Jag har kört halv iron och några maror, då har jag klarat mig på en bra uppladdning och sedan elektrolyt och geler under loppen. Nu är det dags att köra en full Iron-distans och jag vill ha lite tipps och idéer kring näringsintag, framförallt under cyklingen... Målet är att köra hela distansen på sub 11h. Under löpningen kommer jag kun köra gel, vatten och ev elektrolyt, ingen fast näring... Vill gärna hålla mig till Vitargo då detta fungerar bra för min mage och är välbeprövat! Men jag är öppen för förslag, tankar och erfarenheter... Jag kommer att ha max 3st flaskor på min hoj.
Jag har kört halv iron och några maror, då har jag klarat mig på en bra uppladdning och sedan elektrolyt och geler under loppen. Nu är det dags att köra en full Iron-distans och jag vill ha lite tipps och idéer kring näringsintag, framförallt under cyklingen... Målet är att köra hela distansen på sub 11h. Under löpningen kommer jag kun köra gel, vatten och ev elektrolyt, ingen fast näring... Vill gärna hålla mig till Vitargo då detta fungerar bra för min mage och är välbeprövat! Men jag är öppen för förslag, tankar och erfarenheter... Jag kommer att ha max 3st flaskor på min hoj.
