Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Meistro sa:Vore det inte bättre med 30 tumsdäck. Har det gjorts tester på 30"?
Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Meistro sa:Tror nästa "innovation" blir abs bromsar samt 2wd dvs elassistans på båda hjulen a la 2st motorer.
Blev ett jäkla liv inom bilracing världen när abs introducerades. Lär bli samma inom cykelvärlden.
kais01 sa:skadefri vet jag inte, du kanske bara skojar, men vi som kör på 29plus vilket ändå är nära 30 tum vitsordar snarast den ökade körbarheten och trygga känslan. är medelmåttigt stor 175cm 73kg.
att det skulle ge mer skador med större hjul är nog inte en bekräftad bild. skulle gänget på 36or mest ligga i diket kanske? för att "kropparna skulle ha svårt att klara sådana däck" stort asgarv!
tror nya hjulstorlekar kommer, inte för att vi behöver det utan för att cykelindustrin kan tänkas behöva en ny gruva att bryta guld ur. och det nya kan inte gärna vara mindre. en ny mellanmölk som t ex 590 är dock möjlig. 590 är en etablerad dimension, var under några decennier mycket vanlig, och det finns fortfarande däck till den fälgen på t ex biltema.
Sätt dit ett elcykelbaknav och koppla en (DC-)generator på veven så är det ju bara två sladdar att torka av...Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Marginellt bättre lösning än att sälja cykeln och köpa en bil.emmer sa:Sätt dit ett elcykelbaknav och koppla en (DC-)generator på veven så är det ju bara två sladdar att torka av...Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
kais01 sa:diametern när det anges i tum på däck och hjul i cykelsammanhang är samma. det är ytterdiametern på hjulet/däcket som avses. inte som på bil fälgsätets diameter.
på en 29tummare som alltså har 622-fälg är fälgsätets diameter 24,5 tum.
med 29plus och tretums däck är ytterdiametern 30,47 tum. borde vara livsfarligt:)
Hur tänkte du nu? (Om?)GoranS sa:Marginellt bättre lösning än att sälja cykeln och köpa en bil.emmer sa:Sätt dit ett elcykelbaknav och koppla en (DC-)generator på veven så är det ju bara två sladdar att torka av...Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
fedde sa:Meistro sa:Vore det inte bättre med 30 tumsdäck. Har det gjorts tester på 30"?
Jo, tester har gjorts men den varianten lades ner rätt snabbt.
Det blev så mycket skador på knän och höfter med 30 tums däck.
Många (de allra flesta) kroppar har svårt att klara sådana däck, sannolikt
är det bara farbror Zeb som skulle kunna ha klarat det bra.
/Fedde
ForesterGuy sa:kais01 sa:diametern när det anges i tum på däck och hjul i cykelsammanhang är samma. det är ytterdiametern på hjulet/däcket som avses. inte som på bil fälgsätets diameter.
på en 29tummare som alltså har 622-fälg är fälgsätets diameter 24,5 tum.
med 29plus och tretums däck är ytterdiametern 30,47 tum. borde vara livsfarligt:)
Mina Jumbo Jim 4.8 26" har väl en ytterdiameter på ganska precis 30"...
ceel sa:fedde sa:Meistro sa:Vore det inte bättre med 30 tumsdäck. Har det gjorts tester på 30"?
/Fedde
Ville bara säga att jag iaf uppskattade ditt skämt, även om det verkar ha gått över huvudet på många andra. :)
Sorry, läste lite slarvigt.emmer sa:Hur tänkte du nu? (Om?)GoranS sa:Marginellt bättre lösning än att sälja cykeln och köpa en bil.emmer sa:Sätt dit ett elcykelbaknav och koppla en (DC-)generator på veven så är det ju bara två sladdar att torka av...Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Som landsvägsråtta skulle jag säga att det förslaget innebär påtagliga nackdelar jämfört med mina nuvarande cyklar.larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Till er båda, köp en Pinion-gerabox hoj, typ Zerode Taniwha... (helst med remdrift)
Annars röstar jag på..... 13-delat (som självklart ska heta Falcon... ;)
larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Till er båda, köp en Pinion-gerabox hoj, typ Zerode Taniwha... (helst med remdrift)
kais01 sa:larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
efter eagle kommer annars albatross:)
larsaw sa:kais01 sa:larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Ah, just ja’ större vingbredd/omfång...
Lars.E sa:ceel sa:fedde sa:Meistro sa:Vore det inte bättre med 30 tumsdäck. Har det gjorts tester på 30"?
/Fedde
Ville bara säga att jag iaf uppskattade ditt skämt, även om det verkar ha gått över huvudet på många andra. :)
Minns man inte Zeb så är skämtet inte lätt att förstå.
Även jag uppskattar skämtet och den efterföljande diskussionen om ytterdiameter hit och dit :)
Bengt-re sa:larsaw sa:kais01 sa:larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Kortare livslängd.
me.I.am sa:En VR-hjälm som ger en totalt verklighetstrogen upplevelse, så slipper man ge sig ut IRL. Ingen svett, ingen smutsig drivlina.
kais01 sa:Bengt-re sa:larsaw sa:kais01 sa:larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Kortare livslängd.
är väl isf något tillverkarna gillar. länge "leve" 9-delat:)
eagle är två slag under par, albatross tre, för de som håller på med spel på liggande boll...
ForesterGuy sa:kais01 sa:Bengt-re sa:larsaw sa:kais01 sa:larsaw sa:GoranS sa:Jag skulle vara spekulant på det liksom allt annat som utan påtagliga nackdelar minskar behov av underhåll, service och cykelvård. En garanterat knak-, knäpp-, knirr-, ...-fri cykel skulle jag se som en trevlig innovation.Snuten sa:Självrengörande driv- och växelpaket. J-vligt trött på att hålla rent.
Kortare livslängd.
är väl isf något tillverkarna gillar. länge "leve" 9-delat:)
eagle är två slag under par, albatross tre, för de som håller på med spel på liggande boll...
Stackars birdies...