erolwi
Aktiv medlem
[nästan helt OT] Fjärr med timer-knapp för att styra pumpstation
Satte på vinterdäck på bilen idag och åkte till macken för att pumpa. Galen kö så jag ledsnade ut åkte och köpte en kompressor istället.
Nu tänkte jag göra en pumpstation i garaget av den för att enkelt kunna pumpa cyklar. Köpt ett digitalt kompressormunstycke och så tänkte jag sätta upp en slangvinda på väggen i garaget för att smidigt kunna pumpa både i och utanför.

Nu till mitt problem. Jag tänkte ställa kompressorn längst in i garaget och tänkte sätta på och av kompressorn via en fjärrstyrd strömbrytare med fjärren monterad vid slangvindan. Men jag tänker att det är stor risk att man glömmer stänga av så jag skulle vilja ha en fjärrkontroll som har timmerknapp, exempelvis en knapp för 30 minuter.
Tänker att det borde självklart finnas men jag lyckas inte googla fram det.
Typ såhär (men denna styr inte en strömbrytare):

Har någon något uppslag eller någon bättre, alternativ idé?
Nu tänkte jag göra en pumpstation i garaget av den för att enkelt kunna pumpa cyklar. Köpt ett digitalt kompressormunstycke och så tänkte jag sätta upp en slangvinda på väggen i garaget för att smidigt kunna pumpa både i och utanför.

Nu till mitt problem. Jag tänkte ställa kompressorn längst in i garaget och tänkte sätta på och av kompressorn via en fjärrstyrd strömbrytare med fjärren monterad vid slangvindan. Men jag tänker att det är stor risk att man glömmer stänga av så jag skulle vilja ha en fjärrkontroll som har timmerknapp, exempelvis en knapp för 30 minuter.
Tänker att det borde självklart finnas men jag lyckas inte googla fram det.
Typ såhär (men denna styr inte en strömbrytare):

Har någon något uppslag eller någon bättre, alternativ idé?
Senast ändrad: