Nåsten time trial

Nåsten time trial
Skakade du guckaflaskan utan bara h..e innan du mätte upp? Om inte så ligger en stor del av de tätande partiklarna kvar i botten på flaskan.

Nåsten time trial
Utav bara h-e vete f-n… Skakade bra mycket men troligen för lite då :-(
Ska bara hitta en synål nu och sen ska det skakas! Och skakas! Och sk…

Hade 5 fina revor totalt i däcken. Sydda och liquisoleade så nu ska de visst torka, torka och torka.

Bilagor

• IMG_20140823_110210.jpg
    IMG_20140823_110210.jpg
    112.7 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Nåsten time trial
Gav mig för första gången på att cykla TT sträckningen så fort jag kan tidigare idag! Klart nöjd med tiden som slutade på 24.45. Jag cyklar på en 27,5" FS. Är ganska säker på att jag har koll på originalsträckningen eftersom det är Lasse som lärt mig att hitta rätt under ett antal pass i den senaste tiden :)

Nåsten time trial
Grym tid Tony! Nu är det alltså visat, 27,5" is the shit; bara att lägga ut 29:orna på Blocket boys :-)
Körde ett varv i dag, otroligt torr och snabb bana o klart läge för att persa men kondisen är för dålig efter sommaren. 28:51 med vila 2 ggr.
Träffade en mtb:are som hängde på ett tag men försvann i mitten nån stans, jag väntade ett tag (vilade) men sen körde jag på, om du hänger här så ber jag lite om ursäkt för att jag inte visade slingan i trevligare fart.

Nåsten time trial
Måste bara påpeka att min bästa tid är 26.47 :-) Jag förstår att du missat det för jag skriver nog lite för mycket här :-P

Underbara förhållanden nu verkligen! Nästan torrare än i somras.

Nåsten time trial
Sub 25 - helt sjuuukt snabbt! Grattis Tony!
28 med vilopauser är ju inte fy skam det heller HiLo. Tappade själv geisten, men torrt och snabbt lät ju bra. Kanske får masa sig ut.

Nåsten time trial
Sporrad av Tonys snabbcykling tog jag mig ut en snabbis mellan kalasskjuts och övningskörning för att gasa på lite och testa ny sänkstolpe. Börjar komma riktigt bra överens med hojen och kom in på 23:37 enligt Strava trots lite trängsel med både hundpromenerare, skogsjoggare och andra cyklister :)

ntt_13sep.jpg

Däremot chanslös på Lasses :)

/Johan

Nåsten time trial
Tack tack. Skönt att äntligen få utdelning på alla pensionärshjälpmedel :) (har varit lite brydd över att inte slå min gamla tid med helstela GT:n). Fortfarande helt snustorrt också.

/johan

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack tack. Skönt att äntligen få utdelning på
> alla pensionärshjälpmedel :) (har varit lite
> brydd över att inte slå min gamla tid med
> helstela GT:n). Fortfarande helt snustorrt
> också.
>
> /johan

Äh, hade du haft kvar gt:n hade du pushat 20 blankt. Och de där epa-sulorna du envisas med...

Nåsten time trial
Nytt PR idag med 26.25! Jobbigt i vanlig ordning men inget speciellt att skylla på förutom att jag inte bytt däck ännu så den ständiga oron att det ska smälla efter 20 min plåga finns där :-P
Tog nån KOM också och avslutade efter 27km. Sen sprang jag en mil… Kramp, jo tack!

Fin stig :-)
DSC_1403.JPG

Trodde bunnyhoppet satt men icke…
DSC_1404.JPG

Nu belöning i form av nachotallrik och lättöl på altanen :-)
DSC_1407.JPG

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Jag hittade för en gångs skull runt utan att köra fel. Varken fullt ladd eller klockrena linjeval gjorde att tidens stannade på blygsamma 27:38.
Hittar jag runt ordentligt en gång till så finns det ju faktiskt chans att få till en bra tid innan vintern.

Nåsten time trial
Skit också. Jag var lite orolig att OskarH skulle hitta hit förr eller senare.

27:38 utan att hitta eller anstränga sig låter djupt oroväckande ;)

/Johan

Nåsten time trial
Ja, jag är definitivt orolig!
Träffade dessutom på en kille i Nåsten idag som jag guidade på Lasses. På onsdag ska vi köra hela tt:n och sen berättade han att han kört Vasan på 3.06… Han hängde nästan på på Lasses så det kommer nog ett nytt namn rätt högt upp snart!

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Ja, jag är definitivt orolig!
> Träffade dessutom på en kille i Nåsten idag som
> jag guidade på Lasses. På onsdag ska vi köra
> hela tt:n och sen berättade han att han kört
> Vasan på 3.06… Han hängde nästan på på
> Lasses så det kommer nog ett nytt namn rätt
> högt upp snart!

Ämenvaf...nu får det räcka med snabbcyklister :)

Upptäckte en lustig grej häromdagen. Seeger som ligger trea på Strava är en granne i min BRF. Småpratat nån gång om annat. Trevlig kille.

/johan

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> Grymt! Inte långt borta att Hetsjägarn får se
> upp :)
>
> Bara att simma en sväng också så har du ett
> triathlon :)
>
> /Johan

Ja fyfan, nu känns det som en tidsfråga. Planerar att göra ett försök snart, inte minst för att ha ett helt rent åk. Är dock skraj att sabba sviten av att förbättra varje gång jag tagit tid på sträckan.

Nåsten time trial
Har haft väldigt lite tid för cykling i sommar men hela tiden tänkt att nästa år ska det bli en sub 30-tid. Känns ju skrattretande efter senaste veckans tidrapporter. Känslorna har gått från "Nej nu j-r ska jag också bli snabb!" till "Nu säljer jag cykeln."

Men ni är ändå sjukt imponerande och inspirerande så jag behåller nog cykeln ett tag till.

Nåsten time trial
OskarH skrev:
> 23:55

Ämenvaf... Oskar. Ruggigt bra kört men nu tycker jag att det räcker med försök för i år :)

Klart du ska behålla hojen Klas och köra sub 30 :)

/Johan

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> OskarH skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 23:55
>
> Ämenvaf... Oskar. Ruggigt bra kört men nu tycker
> jag att det räcker med försök för i år :)
>
> /Johan

Går nog inte så mycket fortare än sådär om jag kör själv, oavsett antal försök :-\

Nåsten time trial
s skrev:
> Säg till om du vill att jag skall jaga dig med
> pilbåge.

Räcker det med inte att dina minions of darkness jagar?

Nåsten time trial
Lite kul att leka med raceshape (innan det försvinner). http://goo.gl/jCtkR7

NTT_raceshape.jpg

Tony är snabbast nästan hela första halvan, sen kommer Oskar starkt i mitten (där det är mest tekniskt?) och går upp i ledning ett kort tag men tappar det och kör jämnt men inte riktigt ikapp på andra halvan.

/Johan

Nåsten time trial
Satt och kollade exakt samma igår! Skönt att du inte tog med min graf :-) Den pekar rätt mycket neråt i jämförelse…

När jag såg att du kommenterat här tänkte jag att nu är det nån ny ultrasnabb tid igen :-)

Nåsten time trial
Laddade för en körning i eftermiddag men räddades av att telefonen dog och skickades på lagning. Går ju inte köra utan Strava ju. Puh...

Blir lallarcykling istället. Som vanligt.

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> Laddade för en körning i eftermiddag men
> räddades av att telefonen dog och skickades på
> lagning. Går ju inte köra utan Strava ju.
> Puh...
>
> Blir lallarcykling istället. Som vanligt.

Haha. Bortförklaringar före var ju något nytt :).

Finns säkert nån lur du kan låna...

På tal om Strava så såg jag att det dykt upp en ny fortcyklist som satte 25:29 igår :-o (kanske dnlerikssons sällskap från häromdagen?)

/johan

Nåsten time trial
Det var inte Ester som var ute med din telefon?

JojjeM skrev:
> På tal om Strava så såg jag att det dykt upp en
> ny fortcyklist som satte 25:29 igår :-o (kanske
> dnlerikssons sällskap från häromdagen?)
>
> /johan

Nåsten time trial
schture skrev:
> Det var inte Ester som var ute med din telefon?
>

Haha, jag får börja med videoupptagning eller nåt för att inte bli misstänkliggjord på det här sättet.

/johan

Nåsten time trial
Haha :-)

JojjeM skrev:
> schture skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det var inte Ester som var ute med din telefon?
> >
>
> Haha, jag får börja med videoupptagning eller
> nåt för att inte bli misstänkliggjord på det
> här sättet.
>
> /johan

Nåsten time trial
Fan va ni är snabba! Efter 3 punka på 2 rundor, har jag nu äntligen kunnat hitta rätt och fullfölja hela sträckan två gånger. 36 första och 32:10 andra gången, 29.a HT. Helt ny i skogen så tiden ska kapas mer. Låter just nu dock som att bakväxeln vill hoppa av och gömma sig från alla elaka rötter, men lite ska den ju stå ut med!

Tillbaka
Topp