Nåsten time trial

Nåsten time trial
Conan arkivarien skrev:
-------------------------------------------------------
> 27.18

Najs!
Jag tittar i spåkulan och ser en hårdsatsande dnleriksson :)

/Johan

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Jaha, så var den kvällen förstörd också. Tack, T A C K!

In med ölen i kylen igen och på med cykelkläderna. Här skall tränas!

Nåsten time trial
Träffade på Eduardo vid början på Lasses. Snabb som blixten.

Ni kan lugnt öppna en öl till. Jag fick punka efter första delen på Lasses och fick gå hem istället för att få bättre kondis =(

Nåsten time trial
s skrev:
> Träffade på Eduardo vid början på Lasses.
> Snabb som blixten.
>
> Ni kan lugnt öppna en öl till. Jag fick punka
> efter första delen på Lasses och fick gå hem
> istället för att få bättre kondis =(

??????

Nåsten time trial
Spåkulan kan ha rätt…

Såg vem som gjort sista inlägget i tråden, förstod att jag låg efter och kisade försiktigt med ett öga när jag läste Conans tid :-)

Imorgon blir det nog en sväng :-P

Nåsten time trial
Fan, skulle stannat hemma eller åtminstone vänt när jag fick in kedjan i hjulet på uppvärmningssträckan på klassikern. 5 min tog det att få loss den från några små piggar på insidan på kassetten som effektivt låste den.
Kände mig seg redan i bilen och kedjan sänkte humöret så jag blev seg i huvet också och värmen gjorde det inte bättre.

27.36.

Nåsten time trial
Kan någon rutinerad Nåstenräv förklara för mig hur ett antal mödosamt ihop samlade trästockar skall passeras vid början av Lasses slinga del 1. Alltså först en smal passage, skarp vänster upp på en häll sedan dessa stockar, eller är det bara förberedelser inför korvgrillning?

Nåsten time trial
Efter 4 kedjetapp och alldeles för mycket svettande i värmen, 37:24.

Monterar eventuellt på en framväxel och lillkliga innan rundan imorgon så kanske jag tar sub30 innan sommarens slut.

Nåsten time trial
8 sek mellan mig och Conan och jag lyckas slå min tid men inte gå om!

27.20

18° är bättre än 35° som det var igår!

Det var bra fint i Hågadalen vid 6-tiden!

Bilagor

• DSC_1183.JPG
    DSC_1183.JPG
    46.6 KB · Besök: 113
Senast ändrad:
Nåsten time trial
Tydligen lätt att köra fel här...
IMG_0453.png

Det är precis i början när man svängt av från den breda stigen.

Upp till höger på steget och sedan vänster så man kommer upp hit där Hästägarn står
IMG_0452.png

Början på andra delen av Lasses har fått drösvis med slappa alternativspår.

Upp på toppen!
IMG_0454.png

Generellt gäller att om det finns alternativspår så är det alltid det svårare alternativet som är det rätta ;-)

Nåsten time trial
Hej jag heter Lars och jag är en fuskare. Jo... ähum... det visade sig ju idag när jag körde med s att man ska höger upp på hällen efter den inledande fullfartsstigen och inte vänster (se i lägget ovan) vilket jag ALLTID kört. Så det smärtar att erkänna att det ogiltigförklarar varenda tid jag har här...

Ska dock till mitt försvar säga att det bara verkar handla om ca 5-7 sekunder. Och att det även visade sig att jag felaktigt alltid tagit ett långsammare vägval i slutet vilket jämnar ut det.

Jag har också känslan av att det är fler än jag som fattat fel här.

Vad gäller straff för min förseelse så har jag avtjänat en del idag med samhällstjänst bestående i att spärra av alla fuskvägar längs Lasses.

Så nu gäller det väl bara i att sätta en giltig tid så snart som möjligt.

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Lyckades köra hela slinga för första gången idag, gjorde några försök förra året som inte gick hela vägen. Följde en GPX jag hittat på forumet, funkade klockrent med några få undantag, lyckades köra fel på några ställen när jag inte var uppmärksam. Det är många ställen man kan köra fel på och tjäna några sekunder. Alla vägval är inte klockrena, men man lär sig väl med tiden :)

Bråtet som låg strategiskt placerat underlättade till stor del!

50min tog det, men det får väl vara ok för att vara första kompletta rundan, 25min känns otroligt avlägset... :)

Nåsten time trial
Muxxor skrev:
> Lyckades köra hela slinga för första gången
> idag, gjorde några försök förra året som inte
> gick hela vägen. Följde en GPX jag hittat på
> forumet, funkade klockrent med några få
> undantag, lyckades köra fel på några ställen
> när jag inte var uppmärksam. Det är många
> ställen man kan köra fel på och tjäna några
> sekunder. Alla vägval är inte klockrena, men man
> lär sig väl med tiden :)
>
> Bråtet som låg strategiskt placerat
> underlättade till stor del!

Gott. Det är fler ställen som behöver markeras men där är det gamla vandringsstigar som är alternativvägar och de törs vi inte spärra av med bråte. Det blir nog inte så poppis.

> 50min tog det, men det får väl vara ok för att
> vara första kompletta rundan, 25min känns
> otroligt avlägset... :)

Helt ok. Du kommer med på årets topp tio i alla fall. =)

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> s och jag pratade idag om att man skulle kunna
> spraya lite diskreta markeringar på stenar. I
> nån skogig färg för att inte provocera i
> reservatet.

GÖRE!

Nåsten time trial
36:03 idag. 1:20 förbättring sen sist. Satsar på sub30 innan hösten passerat!

Råkade köra fel en gång, tror att visnigsturen igår satte lite griller i huvudet ;)

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Nääääää, jag som var så tydlig :-P

Absolut! Men jag hade ju kört fel förut på ett ställe, så nu när jag körde på rätt väg så fanns det ju nya möjligheter att hitta fel! :)

Nåsten time trial
Nytt PR med 26.47 :-)

29" fs

Skulle nog säga nästan torrt. Burnade loss i ett par backar där det brukar greppa så förlorade minst 1.48 där. Sprang en mil igår också så var lite seg i benen.

Någon som känner Christian Seeger som klämt sig in bakom Jojje på Strava? Trodde jag plockat två placeringar nu men det hade jag tydligen inte…

Nåsten time trial
Ok, torrt var det väl inte men tyckte bara det störde i de brantaste backarna… men vi har nåt att skylla på iaf :-)

Startade 9.28 in på tt:n. Var vi där samtidigt ungefär eller?

Nåsten time trial
Jag måste kommit dit knappt 10 min efter dig, för jag stack hemifrån 0929! Träffade du också en kille på en mountainbike som såg ut att ha rätt smala däck?

Jag funderar på att skylla på att jag kör helstelt, men vet inte om det funkar när banrekordet är taget på helstel singlespeed..

Nåsten time trial
25:30 idag.

Strava17aug.jpg

Var peppad för att satsa på nytt PB men det räckte inte ända fram. Skyller på att det var blötare än jag tänkt mig i skogen :)

29" FS förresten. Helt värdelöst :)

/Johan

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Ha, vad blev det för cykel :-D

Jag är ju en inbiten lågbudgetcyklist så det blev ett impulsköp när jag snubblade över en fulamerikan på utförsäljning via en tråd på Singletrack: http://www.switchbackbikes.com/hammerhead-thumper/frame

Ingen skönhet precis men verkar funkis det lilla jag hunnit testa.

test2.jpg

13,1 kg så den blev marginellt tyngre än stålhardtailen med samma komponenter :)
th7.jpg

/Johan

Nåsten time trial
Hmm, dags att plocka fram eltejpen tror jag. :)

Ramen delar för övrigt framtriangel med Kona Satori (finns lite info om man googlar "Satori Thumper, Caribou, Stark" )

/johan

Nåsten time trial
Ser ju kanon ut! Lågbudget...
Dryga 13 pannor måste ju vara marvelöst för en tjunia och med två åttahektosdäck på?

Edit: 800 väger väl förresten 26:orna. Lätt hoj!

Senast ändrad:
Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> Jag är ju en inbiten lågbudgetcyklist så det
> blev ett impulsköp ...

Grymt! :-)

/A

Nåsten time trial
28:20

Kände mig plötsligt stark efter tacomiddag och stack ut på impuls (sorry dimitri, ingen framförhållning). Det gick riktigt bra ända tills strax innan Lasses när jag plötsligt känner att ena bromshandtaget sitter konstigt. Tittar ner och ser att båda sitter skumt och inser att hela styret är löst och roterar i stammen. Svårt att fortsätta då så det är bara att stanna och plocka fram insexan.
Gasar på lite till och plötsligt låter det som att telefonen tänkt starta om. Stannar och kollar och tydligen har jag lyckats få av skärmlåset i fickan. Stoppar ner den igen och pinnar på men utan att maxa nu när chansen på PB är borta.

Kändes bra ändå och fram till stoppet låg jag före mitt PB enligt http://goo.gl/dkW2KZ .

raceshape_22_aug.jpg

/Johan

Nåsten time trial
Det går hårt till på tt:n nu. Sist jag och Ade var ute började hans styre också rotera! Sen körde jag punka… 51 min nånting…
Alltså det här med slanglöst och denna beryktade gucka… hur länge behöver man stå still med hålet i nerläge innan det ska täta egentligen? Eller har jag haft för stora hål? Verkar tätt innan man passerar typ 0,5 bar. Sen blir det kisstråle med gucka! Imorgon blir det systuga med fiskelina och sen liquisole för nu har jag både gucka och slang bak och fram. Väldigt viktbesparande!

Tillbaka
Topp