Nåsten time trial

Nåsten time trial
Loftberg, jag har en vag känsla av att du skrev någonstans att du skulle till Nåsten för att I lugn och ro lära dig TT'n. Stå och fundera i vägkorsningar och 24.19...

Nåsten time trial
HiLo sa:
Har noterat det, vad har hänt med din cykling?

Ja, det kan man verkligen fråga sig :)
Opererade ett knä förra året men kan nog inte skylla på det längre eftersom det funkar riktigt bra nu. Kanske köpt för lite nya grejer för att få upp motivationen helt enkelt ;)

Nytt TTPR skulle kunna vara årets träningsmål men det verkar svinjobbigt.

/Johan

Nåsten time trial
dnleriksson sa:
Loftberg, jag har en vag känsla av att du skrev någonstans att du skulle till Nåsten för att I lugn och ro lära dig TT'n. Stå och fundera i vägkorsningar och 24.19...
Jag vet :( Men jag tyckte det var lite jobbigt, så jag tänkte att, det måste ju vara mindre jobbigt att cykla i 24 minuter än 30 minuter. Funderar på om man ska ha utplacerade vätskedepåer längs stigen, alltså en öl vid varannan korsning. Kanske hjälper en att bibehålla hoppet.

Nåsten time trial
JojjeM sa:
HiLo sa:
Har noterat det, vad har hänt med din cykling?

Ja, det kan man verkligen fråga sig :)
Opererade ett knä förra året men kan nog inte skylla på det längre eftersom det funkar riktigt bra nu. Kanske köpt för lite nya grejer för att få upp motivationen helt enkelt ;)

Nytt TTPR skulle kunna vara årets träningsmål men det verkar svinjobbigt.

/Johan

Du verkar ha mer att ge :-) När man kollar analysen på Strava på ditt rekord från 2014 verkar du tagit det relativt lugnt första halvan för att sedan gasa och i princip köra jämt med de bästa sista halvan, var det medvetet eller?

Nåsten time trial
HiLo sa:
Du verkar ha mer att ge :-) När man kollar analysen på Strava på ditt rekord från 2014 verkar du tagit det relativt lugnt första halvan för att sedan gasa och i princip köra jämt med de bästa sista halvan, var det medvetet eller?

Kul med analys och lite pepp :)
Ingen taktik alls i mina bästa försök utan bara max attack. Kan inte svara på varför det blev sådär faktistkt.

Får släpa mig ut och försöka gasa.

Däremot på segmentet Flottsund-Lunsentorpet upptäckte jag att det var bättre för min totaltid att hålla igen lite i den inledande klättringen. När jag körde för hårt där hann jag aldrig hämta mig till plattkörningen resten av sträckan.

/Johan

Nåsten time trial
Nytt försök idag. 26:25 inklusive stopp för att knyta skosnörena. Jag klockade det till c:a 10 s. Hade jag planerat lite bättre så hade jag förbättrat min tid med en hel sekund! Wow!

Nåsten time trial
Väldans vad det hetsas nu! Jag har så fruktansvärd träningsvärk från fotbollsåterträffen i lördags så håller mig nog till imorgon. Då är målet sub26 vilket jag nosade på sist om jag bara hade hållit mig i sadeln...

Nåsten time trial
Jag har ju sub25 som mål. Körde in på 25.07 (FS 29a) för några veckor sedan, men allt hetsande på TTn har resulterat i att det snart krävs sub24 för att slå sig in på stravas Topp10 :(

Vi kanske borde gå ihop några stycken som ligger omkring 24-26 och köra masstart? Kanske kan man pusha varandra att köra lite snabbare, eller är det mot reglerna? ;)

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Shrue sa:
Jag har ju sub25 som mål. Körde in på 25.07 (FS 29a) för några veckor sedan, men allt hetsande på TTn har resulterat i att det snart krävs sub24 för att slå sig in på stravas Topp10 :(

Fixat, du är på topplistan

Vi kanske borde gå ihop några stycken som ligger omkring 24-26 och köra masstart? Kanske kan man pusha varandra att köra lite snabbare, eller är det mot reglerna? ;)

Kunde vara kul med ett race men för att kapa tid är det fusk, i Nåsten time trial är man ensam mot klockan :-)

Nåsten time trial
Var ut en sväng vid 6-snåret imorse och tänkte slå s tid, men jag slog inte ens mig själv utan missade med en sekund så står kvar på 26.23 från förra veckan.
Cyklar på 27,5 enduro-fs med fjäderdämpare :-)

Nåsten time trial
Du missade din chans, Daniel. Idag körde jag på 25:20. =)
29" FS givetvis. Plattformspedaler borde vara en egen klass va?

Målet var att komma under 26 minuter. Nu måste jag ju under 25. Fan!

Nåsten time trial
dnleriksson sa:
Är det du som cyklat så fort att det började brinna s? Nån som vet vet det är?
"I ett naturreservat"
Det är i Nåsten... Rödmossens naturreservat.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/misstankt-skogsbrand-2

Saxat från SVT:
Flera stationer från räddningstjänsten deltar i släckningsarbetet.
Räddningstjänst larmades till en möjlig skogsbrand i Rödmossens naturreservat klockan 10.24 på fredagsförmiddagen.

Enligt SVT:s reporter som är på plats hade brandmännen lyckats lokalisera branden vid 11.30-tiden.

– Vi ser elden. Man lastar ut kvastar, spadar och hinkar och börjar röra sig in mot skogen, säger reporter Kid Svedberg.

Yta stor som två fotbollsplaner
Tre stationer från Järlåsa, Rosendal och Bärby är skickade för att delta i räddningsarbetet. Även brandflyget är inkallat.

Branden har spridit sig över ett område på på 200 x 150 meter brinner, en yta motsvarande ungefär två fotbollsplaner, enligt Storstockholms Brandflörsvar.

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Klockade TTn på 26:59 idag.
Nöjd med tiden på FS 27,5”.
Jag uppskattar alla pinnar och träd som täcker för vissa stigar, inte helt enkelt att veta vad som korrekt och då hjälper anvisningarna bra. Tack för det och kämpa vidare mot medveten (och ofta omedveten) stigbreddning.
//Oskar

Nåsten time trial
Förstår inte vad det innebär men säker 30 minuter snabbare än vad jag skulle prestera.
Kolla första inlägget i tråden. Där finns lite referenstider. Det gick betydligt saktare för mig idag än när du cyklade med mig och Conan. Tror du hade hängt med faktiskt.

Snabbast på Strava är 19:47 men sedan vi började köra så finns det ett stort antal genvägar förbi knixiga partier så det är inte helt jämförbart.

Nåsten time trial
Öppet för säsongen!
Helt ok, relativt torrt och cykelbara surhål.
Rejält jobbiga träd tvärs över på ngr ställen.
Tid: låga 54

Bilagor

• IMG_20260322_142941_HDR.webp
    IMG_20260322_142941_HDR.webp
    1.5 MB · Besök: 16
Nåsten time trial
Inleder säsongen med 38:35.
Stod inte på max men under 30 känns väldigt långt bort. Men det är klart, utan alla träd kors och tvärs hade jag lätt kapat 20 min...

Tillbaka
Topp