Navigations app.

Cilla85

Ny medlem
Navigations app.
Jag ska cykla Vancouver ner till Mexico i höst. Färden är uppdelad på 29 etapper.
Jag skulle behöva hitta någon bra navigations app där det är möjligt att för programera alla 29 etapperna och sedan spara dom och sen bara trycka kör. Finns det någon bra app som skulle kunna fungera? De flesta går ju inte att för programera och spara. Men borde väl finnas någon där man kan rita ut hela rutten på förhand?

Navigations app.
Cilla85 sa:
Till iphone kanske jag ska tillägga
Inget svar på din fråga, men har du tänkt på att navigering kan dra mkt ström?
Dvs du behöver troligen ngn form att Powerbank för att klara av långa dagar.
Dessutom kan du behöva ha ett vattentät skal + styrhållare, åtminstone om du vill kunna ha din Iphone på styret och/eller navigera när det regnar.

/Håkan

Navigations app.
Hej Håkan.
Yep det har jag tänkt på. Ska beställa ett vattentätt skydd till iphonen plus ett fäste så jag kan sätta den på styret. Powerbank kommer absolut att behövas!

Navigations app.
Bra.
Skall du cykla när det är mörkt kan navdynamo + lampa med USB-laddare vara ett bra alternativ.
Sådana har varit uppe här i Forumet flera ggr, sök.

PS
Hoppas du får en bra cykling.

/Håkan

Navigations app.
Bekymra dig inte för mkt över appar odyl ! Pacific Coast Hwy är väldigt lättnavigerad, kör mot söder och ha havet på höger sida. Jag cyklade där för längesen utrustad med en enkel karta där man kunde se campingplatser odyl. Fantastisk väg, Avenue of the Giants, Oregon Dunes, många fina campings & stränder.

Navigations app.
Ja fast jag ska inte köra Pacifik coast Hwy då är det ju lätt som du säger. Men jag kör inlandsvägen och då blir det lite annat. Ska igenom många stora städer.. Så jag behöver hitta ett bra program att förprogrammera alla rutter i så att jag bara sen kan klicka på play och köra. Vet hur svårt det varit bara i Sverige när jag varit ute på turneér att hitta. Så nu tänkte jag att det ska gå lite smidigare.

Navigations app.
Osman det fungerar bra för mig iaf även i flygplansläge. Laddar du powerbanken på natten så går det ju bra, nattkörning med dynamo och lampa då är problemet löst med Luxor U eller usb-werk, e-werk etc.

Navigations app.
What, are Y Mad ?!? PCH är en av världens vackraste och häftigaste cykel-upplevelser, kör kusten istället, och sitt på stranden varje kväll med lite vin och kolla på solnedgången !!

Men har använt OsmAnd Android ganska mkt, bra med gratis offline kartor, och möjlighet att visa gpx-spår och position, lätt att navigera ! Men batteriet tar slut ganska snabbt, --> navdynamo + laddning eller Powerbanks som laddas på kvällen är ett måste, även om man bara kollar lite nu och då !

Navigations app.
Risken man tar när man bestämmer dags etapper innan är att vissa dagar kommer bli jävligt långa och vissa lite kortare beroende på väder, trafik, föda osv.

Jag säger papperskarta och kör på känn!

Tillbaka
Topp