Navmotor framhjul

Mari Sofi

Medlem
Navmotor framhjul
Hej!

Min far gick bort och bland alla hans prylar hittade jag ett framhjul med navmotor. Självklart hittade jag inget annat till. Detta väckta dock min lust till att bygga el-cykel. Är det något att bygga på, eller bättre att köpa ett helt färdigt kit? Kan någon identifiera vad det är för märke och vad jag behöver köpa till?

Bilagor

• 462EE030-A724-489C-9753-8D5F5B605C00.jpeg
    462EE030-A724-489C-9753-8D5F5B605C00.jpeg
    261.4 KB · Besök: 215
  • C5D71D15-CE1D-445D-821C-7198B27353D4.jpeg
    C5D71D15-CE1D-445D-821C-7198B27353D4.jpeg
    339.9 KB · Besök: 182
  • C02C408C-1CEF-4023-84E1-6CCE59622229.jpeg
    C02C408C-1CEF-4023-84E1-6CCE59622229.jpeg
    367.5 KB · Besök: 176
Navmotor framhjul
Hej!

Min far gick bort och bland alla hans prylar hittade jag ett framhjul med navmotor. Självklart hittade jag inget annat till. Detta väckta dock min lust till att bygga el-cykel. Är det något att bygga på, eller bättre att köpa ett helt färdigt kit? Kan någon identifiera vad det är för märke och vad jag behöver köpa till?
På den tredje bilden kan man skymta "8FUN" vilket är det samma som Bafang, det är världens största elcykelmotor-tillverkare så chansen var stor att det var en Bafang hur som helst. Exakt vad du behöver för bygget vet jag inte..

Navmotor framhjul
Är ingen expert, men du behöver förmodligen dator/display, batteri, samt även någon form av hållare antingen för pakethållarmontering eller rammontering, kadenssensor, + en del kablar.
Så det blir en del. Jag misstänker att det finns fler delar, det är nog ovanligt att man själv kombinerar samman olika delar, och det krävs lite kunskap för att få ihop det.

Navmotor framhjul
Hmm, ja det låter kanske som att det är överkurs. Tack för att du tog dig tid och delade med dig av din kunskap. Jag får fortsätta trampa på.

Navmotor framhjul
Om du är intresserad av en elcykel, så kan man hitta begagnat till bra priser. Både på Blocket, Tradera och säkert fler annonssajter. Ofta till lägre priser än vad ett komplett kit kostar. Men det krävs lite kunskap om vad som är bra och dåligt.

Navmotor framhjul
du behöver display kablage styrbox vevaxelsensor ink magnetplatta sen batteri.. mao lika mycke pengar som köpa ett komplett kit alt en billig beggad elcykel..

Navmotor framhjul
Det där är en motor utan hallsensorer (syns på att det är en 3kontakt) så du behöver en styrbox som kan driva sensorfria motorer. Det där är till 99% ett hjul från en gammal crescent, de hade kingmeterdisplay, 36v batteri, magnetdisk med sensor så inte kadenssensor som någon nämnde.

Navmotor framhjul
Hej!

Hej! Om du har kvar hjulet och vill sälja det så är jag intresserad

Tillbaka
Topp