Ni som använder IXS Flow knäskydd...

PH.

Aktiv medlem
...Vad har ni för storlek och vad mäter ni runt benet (ska mätas två cm ovanför knät enligt IXS storleksguide)?
Har ni benet rakt när ni mäter?

Jag tänkte beställa ett par, men när jag kikar på storleksguiden samt läser på olika forum skulle jag kunna ha i princip allt från Kids large hela vägen upp till fullvuxen large. Något förvirrande! Visst man kan beställa en av varje och sen skicka tillbaka de som inte passar, men känns lite onödigt. Skulle uppskatta lite input!

Kan mäta ikväll. Men jag har hyfsat smala ben och kör S. Men eftersom det som faktiskt håller skyddet på plats är remmen under knät så känns måttet över inte som det viktigaste bara det inte skaver eller glappar.

Rattnalle sa:
Kan mäta ikväll. Men jag har hyfsat smala ben och kör S. Men eftersom det som faktiskt håller skyddet på plats är remmen under knät så känns måttet över inte som det viktigaste bara det inte skaver eller glappar.

Vore grymt om du kan kika!
Något säger mig att jag också borde ha S, men osäker som sagt.

Samma sits här, beställde ett par i M & ett par i L.
Dom borde komma ikväll, kan återkoppla hur dom sitter samt mått på mitt ben då :)

Jag kör S till mina smala ben, satt tajt å skavde lite i början men dom töjer sig en aning. Sitter grymt bra.

D i U sa:
Jag kör S till mina smala ben, satt tajt å skavde lite i början men dom töjer sig en aning. Sitter grymt bra.

Har du möjlighet att mäta omkretsen två cm upp från knät?
Vore toppen, det är säkert fler än jag och glitch som vill veta. :)

Ståendes,raka ben mätt ca två centimeter ovanför knät 38cm, strl small. Sitter perfekt utan att kana ner.

40cm har M. sitter tight. I början kändes det lite väl för tight men efter en tid på hojen så glömmer man att skydden är där.

38 cm small. Kunde vart ännu en aning tightare men det stör inte. Töjer sig en lite aning efter ett gäng tvättar men jag har kört sönder ett par tidigare utan att passformen blev lidande. Det var själva skyddet som sprack inuti.

Rattnalle sa:
38 cm small. Kunde vart ännu en aning tightare men det stör inte. Töjer sig en lite aning efter ett gäng tvättar men jag har kört sönder ett par tidigare utan att passformen blev lidande. Det var själva skyddet som sprack inuti.

Smällde du dem hårt?
Finns ju några kommentarer på crc om att just skyddet smulat sönder.
Vill ju gärna köpa ett par som tål lite och inte är engångsartikel som en hjälm.

Nä. Flitig användning och tvätt efter varje cykeltur dödade dem efter ett och ett halvt år. Skyddet känns fortfarande som det ska utom sprickan mellan två av ventilationshålen.

Hmm, undrar om S blir för stort då. Jag mäter 36 cm...

Vore ju väldigt synd då det verkar vara ett riktigt bra skydd i övrigt. Får väl chansa och beställa ändå.

Någon som har koll på en fysisk butik som säljer IXS Flow i Stockholms-trakten? Gärna söder om stan... Jag letar men hittar inget. Köper gärna i butik då passformen känns kritisk.

Tillbaka
Topp