Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju tycka det, men så verkar det inte vara.ooms sa:Hästägaren borde väl också ha strikt ansvar?
SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
När man kommer cyklande på en GC-väg och närmar sig det där pälsdjuret så kan vad som helst hända. Snörena nuförtiden kan vara 10 - 12 m långa, och pälsdjurets ägare tror sig tydligen äga hela den radien i trafiken. Om man plingar med ringklockan kommer pälsdjuret farande och tror att man vill leka, DET VILL JAG INTE. Ägaren däremot reagerar inte alls eftersom den är fullt upptagen med sin nya telefon.
När barnen var små häde det vid flera tillfällen att en sådandär äcklig varelse hoppade upp med sina skitiga framlemmar i barnvagnen och började dregla barnen i ansiktet. Och några meter därifrån står djurskötaren och säger att "han vill bara hälsa" eller "han tycker om barn". När sådant händer kan man väl åtminstone be om ursäkt istället för att flina fånigt som om offret skulle uppfatta situationen som charmig. VI TYCKER VARKEN ATT ERA ÄCKLIGA HÅRBOLLAR ÄR CHARMIGA ELLER GULLIGA OAVSETT STORLEK, FATTA DET!
H. sa:Hur gick det för hundägaren som hade en skällande hund på tomten så att en häst skenade och sedemera fick avlivas?
theBrand sa:SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
När man kommer cyklande på en GC-väg och närmar sig det där pälsdjuret så kan vad som helst hända. Snörena nuförtiden kan vara 10 - 12 m långa, och pälsdjurets ägare tror sig tydligen äga hela den radien i trafiken. Om man plingar med ringklockan kommer pälsdjuret farande och tror att man vill leka, DET VILL JAG INTE. Ägaren däremot reagerar inte alls eftersom den är fullt upptagen med sin nya telefon.
När barnen var små häde det vid flera tillfällen att en sådandär äcklig varelse hoppade upp med sina skitiga framlemmar i barnvagnen och började dregla barnen i ansiktet. Och några meter därifrån står djurskötaren och säger att "han vill bara hälsa" eller "han tycker om barn". När sådant händer kan man väl åtminstone be om ursäkt istället för att flina fånigt som om offret skulle uppfatta situationen som charmig. VI TYCKER VARKEN ATT ERA ÄCKLIGA HÅRBOLLAR ÄR CHARMIGA ELLER GULLIGA OAVSETT STORLEK, FATTA DET!
Av ren nyfikenhet, vad är din åsikt om de där elsparkcyklarna man kan hyra och parkera lite var man vill?
Det är väl en fråga för er i "storstäderna". Där jag bor finns inga sådana, och jag har därför inga åsikter om dem.theBrand sa:SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
Av ren nyfikenhet, vad är din åsikt om de där elsparkcyklarna man kan hyra och parkera lite var man vill?
Det är en anledning till att man har aeroekrar...dabac sa:HSH så räckte inte gatans bredd till för att kunna passera utan att hunden gjorde utfall som matte hade svårt att parera.
Hade matte ramlat eller tappat kopplet tror jag det hade slutat illa.
Om inte annat så ska de använda körbana och inte GC, och de är tvungna att plocka upp efter hästen.ooms sa:Hästägaren borde väl också ha strikt ansvar?
Varför inte? Bra ställe att dela tips, förslag, upplevelser, empirisk data osv med alla här? Är väl rätt trevligt tycker jagAllroad sa:Varför bölar man om detta på ett cykelforum?
SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Ah, en instant classic. Tack.Lars.E sa:Hundarna älskar mina bollar.
Det är inte jag som tycker det, det är "samhället" och massmedia. Over änd öut.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Start.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Svenska KennelKlubben sa:Rasen härstammar från pitbullterriern, som i sin tur antas ha uppstått genom korsning mellan bulldogg och terrier på 1800-talet. Även om rasen har en historia som kamphund, har den sedan den erkändes som självständig ras av Amerikanska Kennelklubben 1936 istället avlats för egenskaper som gör den till en bra familjehund.
Så okunnigheten ska regera, är det du försvarar dig med? Makalöst uselt argument. Är du allvarlig nu?Örjan Lax sa:Det är inte jag som tycker det, det är "samhället" och massmedia. Over änd öut.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Behöver inte försvara mig. Gå och kamma dig.Stervelo sa:Så okunnigheten ska regera, är det du försvarar dig med? Makalöst uselt argument. Är du allvarlig nu?Örjan Lax sa:Det är inte jag som tycker det, det är "samhället" och massmedia. Over änd öut.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Kan det ha att göra med att barn anses kunna bli konstiga/bråkiga utan att föräldrar gjort fel och hundar blir bara konstiga/bråkiga när ägaren gjort fel?Hälsingland sa:Säger man åt en förälder att hålla reda på sitt barn finns en viss risk för att hen blir kränkt och sur. Inte jättestor ändå då det oftast är av rimlig anledning det behövs. Våra barn uppför sig bara dåligt hemma så det drabbar ingen annan än oss, bland folk är de blyga och för fega sen hemma kommer djävulen fram...
Säger man åt en hundägare detsamma så har man en fiende för livet, finns fasen inga som blir så kränkta tror jag. Mina barn skulle aldrig röra en hund av eget bevåg men iaf här där jag bor så fattar inte folk att koppla sina hundar trots att vi bor rätt centralt. Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden. Hundar not so much, varje gång jag ser en hundskit på cykelvägen växer mitt agg för hundägare exponentiellt, även om de flesta inte förtjänar det..
Grannens hund sprang ikapp en cyklist och tog en bit av skinkan, smaskens liksom..
Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?Örjan Lax sa:Behöver inte försvara mig. Gå och kamma dig.Stervelo sa:Så okunnigheten ska regera, är det du försvarar dig med? Makalöst uselt argument. Är du allvarlig nu?Örjan Lax sa:Det är inte jag som tycker det, det är "samhället" och massmedia. Over änd öut.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Alltså, den är ingen kamphund, jag är ganska säker på att hunden som avsågs inte var född på 1920 talet.emmer sa:Start.Stervelo sa:Nu visar du din obildning, en am staff är ingen kamphund. End.Örjan Lax sa:I lördags kom jag sakta rullande på en GC-bana och fick möte med en man med en am. Staff. (s.k. kamphund) i koppel, som jag vet är snäll sen tidigare. Men så behövde jag växla ner fram precis när hunden passerade, och när det knäppte till högt från framväxeln så började hunden tokskälla och stirra på framväxeln... ?
Svenska KennelKlubben sa:Rasen härstammar från pitbullterriern, som i sin tur antas ha uppstått genom korsning mellan bulldogg och terrier på 1800-talet. Även om rasen har en historia som kamphund, har den sedan den erkändes som självständig ras av Amerikanska Kennelklubben 1936 istället avlats för egenskaper som gör den till en bra familjehund.
Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Stervelo sa:Kan det ha att göra med att barn anses kunna bli konstiga/bråkiga utan att föräldrar gjort fel och hundar blir bara konstiga/bråkiga när ägaren gjort fel?Hälsingland sa:Säger man åt en förälder att hålla reda på sitt barn finns en viss risk för att hen blir kränkt och sur. Inte jättestor ändå då det oftast är av rimlig anledning det behövs. Våra barn uppför sig bara dåligt hemma så det drabbar ingen annan än oss, bland folk är de blyga och för fega sen hemma kommer djävulen fram...
Säger man åt en hundägare detsamma så har man en fiende för livet, finns fasen inga som blir så kränkta tror jag. Mina barn skulle aldrig röra en hund av eget bevåg men iaf här där jag bor så fattar inte folk att koppla sina hundar trots att vi bor rätt centralt. Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden. Hundar not so much, varje gång jag ser en hundskit på cykelvägen växer mitt agg för hundägare exponentiellt, även om de flesta inte förtjänar det..
Grannens hund sprang ikapp en cyklist och tog en bit av skinkan, smaskens liksom..
Det är så det verkar för mig, har varken barn eller hund.. Så då förstår jag hundägaren lite mer.
Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Ja, lika weird som din signatur...Stervelo sa:Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Stervelo sa:Kan det ha att göra med att barn anses kunna bli konstiga/bråkiga utan att föräldrar gjort fel och hundar blir bara konstiga/bråkiga när ägaren gjort fel?Hälsingland sa:Säger man åt en förälder att hålla reda på sitt barn finns en viss risk för att hen blir kränkt och sur. Inte jättestor ändå då det oftast är av rimlig anledning det behövs. Våra barn uppför sig bara dåligt hemma så det drabbar ingen annan än oss, bland folk är de blyga och för fega sen hemma kommer djävulen fram...
Det är så det verkar för mig, har varken barn eller hund.. Så då förstår jag hundägaren lite mer.
Ja, din är lite mysko den med ju, Örjan 1000 eller vad menar du? Nu hoppas jag inte att det är ditt riktiga namn, då ber jag om ursäkt. :)Örjan Lax sa:Ja, lika weird som din signatur...Stervelo sa:Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Nja, jag är ganska övertygad om att liv på jorden i olika former skulle klara sig utmärkt, ja till och med blomstra, om arten människa dog ut.Hälsingland sa:Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden.
Signatur skrev jag, inte nick.Stervelo sa:Ja, din är lite mysko den med ju, Örjan 1000 eller vad menar du? Nu hoppas jag inte att det är ditt riktiga namn, då ber jag om ursäkt. :)Örjan Lax sa:Ja, lika weird som din signatur...Stervelo sa:Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
+4711ooms sa:Nja, jag är ganska övertygad om att liv på jorden i olika former skulle klara sig utmärkt, ja till och med blomstra, om arten människa dog ut.Hälsingland sa:Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden.
Att den avlats att undertrycka de egenskaperna är inte samma sak som att de inte finns där.Stervelo sa:Alltså, den är ingen kamphund, jag är ganska säker på att hunden som avsågs inte var född på 1920 talet.Svenska KennelKlubben sa:Rasen härstammar från pitbullterriern, som i sin tur antas ha uppstått genom korsning mellan bulldogg och terrier på 1800-talet. Även om rasen har en historia som kamphund, har den sedan den erkändes som självständig ras av Amerikanska Kennelklubben 1936 istället avlats för egenskaper som gör den till en bra familjehund.
mera från SKK sa:En amstaff passar bäst hos en hundkunnig person. Den kräver en fast och konsekvent uppfostran. Att gå på kurs rekommenderas starkt. Med tanke på rasens bakgrund måste man som ägare vara extra ansvarsfull och visa stor hänsyn mot sin omgivning.
Har du rökt gräs ikväll?Stervelo sa:+4711ooms sa:Nja, jag är ganska övertygad om att liv på jorden i olika former skulle klara sig utmärkt, ja till och med blomstra, om arten människa dog ut.Hälsingland sa:Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden.
Vi är ogräs. Alla andra arter kommer undan med, de vet inte, har inte medvetande, kan inte tänka komplicerat. Vi vet, vi förstår, vi pissar ner vår egen plats ändå.
Ah, my bad.Örjan Lax sa:Signatur skrev jag, inte nick.Stervelo sa:Ja, din är lite mysko den med ju, Örjan 1000 eller vad menar du? Nu hoppas jag inte att det är ditt riktiga namn, då ber jag om ursäkt. :)Örjan Lax sa:Ja, lika weird som din signatur...Stervelo sa:Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Nej, men vi vet, vi har vetenskap, vi kör skiten i botten ändå, struntar i vetenskapen. Det är lite deppigt kan jag tycka.Örjan Lax sa:Har du rökt gräs ikväll?Stervelo sa:+4711ooms sa:Nja, jag är ganska övertygad om att liv på jorden i olika former skulle klara sig utmärkt, ja till och med blomstra, om arten människa dog ut.Hälsingland sa:Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden.
Vi är ogräs. Alla andra arter kommer undan med, de vet inte, har inte medvetande, kan inte tänka komplicerat. Vi vet, vi förstår, vi pissar ner vår egen plats ändå.
Raggamuffin sa:Många barn hade behövt koppel - jag när jag var liten t ex.
Finns inga 100% varelser med egen hjärna. De lyder tills de inte vill längre, sen om det är för de är rädda eller trängda eller arga kvittar.
Vi har hundar och de får inte hälsa på någon utan att vi säger till, avskyr det själv. Tycker inte om andra hundar alls, helst inte drägglande äckliga labbar eller liknande.
Bor på landet så de har aldrig behövt gå på en GC-väg, förstår inte riktigt hund i stan.
SLI sa:Det är väl en fråga för er i "storstäderna". Där jag bor finns inga sådana, och jag har därför inga åsikter om dem.theBrand sa:SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
Det här handlar inte om elcyklar eller mina barn (som för övrigt uppför sig mycket bra bland folk och i trafiken). Jag fattar inte varför ni drar upp allt annat som ni tycker är störande, som invändning för att inte ha ordning på era äckliga kvalsterbollar.
ooms sa:Nja, jag är ganska övertygad om att liv på jorden i olika former skulle klara sig utmärkt, ja till och med blomstra, om arten människa dog ut.Hälsingland sa:Givetvis är det jobbigt med skrikiga barn, men barn är en förutsättning för fortsatt liv på jorden.
Stervelo sa:Ah, my bad.Örjan Lax sa:Signatur skrev jag, inte nick.Stervelo sa:Ja, din är lite mysko den med ju, Örjan 1000 eller vad menar du? Nu hoppas jag inte att det är ditt riktiga namn, då ber jag om ursäkt. :)Örjan Lax sa:Ja, lika weird som din signatur...Stervelo sa:Så, fast du du vet att det inte är en kampund så skriver du det här? Weird as fuck är allt jag kan säga.Örjan Lax sa:Exakt. Eftersom jag bor granne med nämnda hund så känner jag väl till rasen. Tyvärr gör inte alla det.Stervelo sa:Så du menar att du visste att det inte är en kamphund men skrev "så kallad" för att "folk" ska förstå. Jag förstår inte vad du ville säga nu alls.Örjan Lax sa:Du kan ju fundera på varför jag skrev s.k. kamphund (som betyder så kallad) och inte rakt av bara kamphund.Stervelo sa:Du behöver inte försvara något alls, oj, det visste jag inte duger fint. Right?
Svår att förstå? Det är väl jätteförståelig?