Ni som är ute och går med ett snöre

• Trådstartare Trådstartare SLI
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här inlägget är bara för att eventuellt kunna dela prissumman.

;)

Yassir Arafat fick väl fredspris trots att han bara lallade omkring och flinade med Palme och åkte omkring i en Beirut-Merca under halva 70-talet... Lurig gubbe. ?

Senast redigerad av en moderator:
Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Om denna tråd lyckas lösa Israel/Palestina-frågan lär nog ett cykelforum för första gången i världshistorien ha ett nobelpris som i en liten ask. Den där frågan är så infekterad och polariserande att jag har oerhört svårt att se att den skulle få någon lösning under min livstid.

En tidigare tråd fick mig ju att prova nya påläggskombinationer på rostat bröd så jag ser möjligheterna som stora för att lösa den konflikten.

OM happy nu skulle få fredspriset, måste alla medlemmar dela på prissumman, eller bara de som skrivit i tråden? Eller hamnar alla slantarna på Freerides kontor?
Jag skulle betrakta dessa frågeställningar som tämligen hypotetiska. Jag skulle dock gladeligen avsäga mig en eventuell andel i prissumman om det skulle bli fred i den delen av världen.

Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Om denna tråd lyckas lösa Israel/Palestina-frågan lär nog ett cykelforum för första gången i världshistorien ha ett nobelpris som i en liten ask. Den där frågan är så infekterad och polariserande att jag har oerhört svårt att se att den skulle få någon lösning under min livstid.

En tidigare tråd fick mig ju att prova nya påläggskombinationer på rostat bröd så jag ser möjligheterna som stora för att lösa den konflikten.

OM happy nu skulle få fredspriset, måste alla medlemmar dela på prissumman, eller bara de som skrivit i tråden? Eller hamnar alla slantarna på Freerides kontor?
Vi är ju inte särskilt överens, så något fredspris är inte aktuellt.

MEN om vi mot förmodan skulle få dela på några pengar så vill jag ha en extra slant till en ny mixer.

Vi behöver vl inte vara överens, huvudsaken är väl att det blir fred i mellanöstern. Tjabb på ett nätforum för cyklister känns inte lika problematiskt som en mångtusenårig konflikt mellan olika folkgrupper.

Du kan få GoranSs pengar.

Jag gillar att cykla, jag gillar att gå ut med dotterns hund och jag är tvungen att åka bil.
Jag måste vara en usel människa som typ alltid är i vägen och stör någon.

Själv brukar jag ta det lite lugnt när jag kör förbi barn, hundar och pensionärer osv osv.
Vara trevlig och hälsa. Många ser dock helt förskräckta ut ändå (Särskilt folk med hundar).

Vi kan sitta här och förarga oss över alla andra, men de som stör mest verkar vara cyklister...

Hej.. Lösa hundar ska kallas in på ett ( 1 ) kommando. Det är vad lagen säger. Vid tillfälle, fråga hundägaren om lagen gäller denne också... mvh borano20

borano20 sa:
Hej.. Lösa hundar ska kallas in på ett ( 1 ) kommando. Det är vad lagen säger. Vid tillfälle, fråga hundägaren om lagen gäller denne också... mvh borano20

Verkar inte så, när jag kallar på min sambo som är hundägare brukar det kräva 3-4 gånger.

GoranS sa:

Då skulle happyride delvis hamna i väldigt dåligt sällskap. Vissa av pristagarna har varit med om att släppa tonvis med bomber.

Örjan Lax sa:
Yassir Arafat fick väl fredspris trots att han bara lallade omkring och flinade med Palme och åkte omkring i en Beirut-Merca under halva 70-talet... Lurig gubbe. ?

Det bör väl för ordningens skull påpekas att Yassir Arafat fick fredspriset tillsammans med Shimon Peres och Yitzhak Rabin (d.v.s. två israeler).

Det finns bara två sorters cyklister: Dom som har kolliderat med en hund och dom ännu inte gjort det!

rln sa:
GoranS sa:

Då skulle happyride delvis hamna i väldigt dåligt sällskap. Vissa av pristagarna har varit med om att släppa tonvis med bomber.
Jag skulle kunna tänka mig att leva med den "delskammen" om de lyckas få verklig fred där.

Senast ändrad:
borano20 sa:

Spännnade kan du hänvisa till den relevanta paragraf som beskriver detta?

Oskar sa:
Örjan Lax sa:

Det bör väl för ordningens skull påpekas att Yassir Arafat fick fredspriset tillsammans med Shimon Peres och Yitzhak Rabin (d.v.s. två israeler).

Jovisst, men Yassir var alltid den som såg roligast och trevligast ut med sitt ständiga leende och sitt Laban-lakan av egyptisk bomull. Man hade ju lätt kunnat förväxla honom med en vänlig orkidé-odlare från ett annat land. ?

Synd att Shimon Peres och Yitzhak Rabin förlorade valet mot Netanyahu. Tror faktiskt det hade gått bättre.

Lite mer on topic, det är såklart inte hundarna det är fel på. Ägarna måste ha koll, det är deras ansvar att ha koll på hunden, fast jag har inte upplevt några större problem i Sverige. I Grekland däremot, herrelösa hundar med märkliga instinkter, ja det är en annan sak.

Hundar som vallar/vaktar får är också något man får se upp med
En klassiker från nämnda land:

Fram till 2006 var det förbjudet att ha hund i Reykjavik. Arbetsdjur hade inget i en stad att göra resonerade man, och så var det det där med spridningen av inälvsmask ...

När jag bodde i Irland vad det massa löshundar också, i fattiga områden, som sprang fritt och jagade mig när jag fräste förbi på mc, gick lösa hästar på gräsmattorna i parkerna där också, men de höll sig lugna.

Hundägare vill gå där dom vill och tycker det är bäst för sej och sin kompis, som vill gå lugnt och
lukta fritt efter en ensam dag när husse o matte jobbat.

Bilisten vill köra sin bil utan att bli hindrad efter en slitig dag på jobbet.

Skogsvandraren vill gå lugnt o njuta av naturen utan att bli störd av andra.

Ryttaren vill rida där han/hon vill för att motionera sin kompis.

Cyklisten vill framföra sin cykel på alla dessa platser utan att någon av de andra
skall störa denna cykeltur......

Kanske dags att se att andra oxå har tillträde till vår gemensamma jord.

- Fin -

Påhopp, politik, dravel och skit!
Nu tar vi och skärper oss allihop.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp