Ni som köpt Kinlin XR 279 eller H Plus Son Archetype - var har ni handlat?

Pegorelli

Medlem
Ja, som rubriken säger; var har ni handlat och vad har blivit kostnaden?

Finns någon Svensk ÅF som tar in någon av dessa?

Du menar inte XC 279? Jag tycker att bikehubstore.com är bra att ha att göra med och snabba att få iväg grejerna. Tar iofs nästan 2 veckor att skicka, och risk för tull (jag slapp dock). Frakten kostar en del också, men pracka på en kompis litet grejer så delar ni på den.

Tror att det landade på cirkus 1000:- för 2 st XC279 inkl frakt när vi var två som delade på frakten ($30 per skalle), alltså ett par hundra till om du kör solo. Jag har för mig att skillnaden i frakt var minimal mellan 2 och 4 fälgar. Archetypen ligger ju en knapp hundring högre i pris per fälg hos BHS.

Såg Archetype hos en düsk fixieshop som jag inte minns vad den heter, men jag googlade på fälgnamnet och site:.de

Tack för era kommentarer.
Lutar åt att beställa från justridingalong.
Bra bredd på sortimentet där, och då slipper jag oroa mig för långa leveranstider och tullen.

Bumpar lite bara.

Går det att få tag på Kinlin XC279 i EU?
Vill ha ett par till Langstern, gärna 36 ekerhål.

/K

Köpte mina Archetype från Justridingalong. Riktigt trevlig butik och bra råd via E-post.
Ser ingen större anledning längre till att titta på XC279; minns knappt varför jag tittade åt dem. Archetype-fälgarna håller mycket hög finish.

Kinlin säljs under många olika varumärken. Bland annat rebrandar CNC bike i Tyskland dem under sitt eget namn.

Senast ändrad:
XC279 är en bra och snygg fälg, hjulen jag byggde på dem är kanonsköna att köra på och hyggligt lätta (1600g för paret). Att behöva shoppa från USA är ju litet bökigare. Hade jag inte sambeställt hade det nog inte blivit dem.

Tillbaka
Topp