Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pilxtr15 sa:BRAAAAAAAAA HAR TRE OMGÅNGAR HELNÖJD
shro0maz sa:annars har Du Roval Traverse SL, dom är kraftigare och betydligt styvare än control. Dom kör Control på sina Epic hojjar där vikten är prio, men traverse på t.ex S-Works Stumpjumper, är brutalt nöjd med mina, dragit ett par hårda genomslag upp för trappor elelr i skogen men inte ett märke eller tendens att ge sig.
Supersonic sa:Jag har kört dessa hjul på Epic S-Works men håller inte alls med hyllningskören här ovan.
Min erfarenhet och syn är denna. Visst Roval SL är lätta och rappa, men Spech har skapat de kvaliteterna på bekostnad av styvheten. Jag är ingen tung cykilst (72 kg) och har heller inte särskilt mycket pulver i benen, men hjulen flexar ändå mer än önskvärt.
Har man kört ett par ENVE vet man hur styva hjul beter sig. Det är milsvidt från Roval SL-hjulens flex.
Mitt främsta tips är DT Swiss XRC 1200. De har styvheten, rappheten, lättheten, superlätta att göra tublösa, allt i ett.
https://www.bike24.com/p2238267.html
Supersonic sa:Har ägt ett flertal Epic S-Works och Stumpjumper HT från 2012 års modell och framåt, har även kört Epic S-Works 2018. Så min erfarenhet bygger på många hundra mil och rätt god erfarenhet av dessa hjul och de olika versionerna av dem. Liksom andra hjultyper av högsta nivå.
Olaväxjö sa:
NickPick sa:Supersonic sa:Har ägt ett flertal Epic S-Works och Stumpjumper HT från 2012 års modell och framåt, har även kört Epic S-Works 2018. Så min erfarenhet bygger på många hundra mil och rätt god erfarenhet av dessa hjul och de olika versionerna av dem. Liksom andra hjultyper av högsta nivå.
Jag vet att du bara har de bästa cyklarna, men jag visste inte att du hade cyklat på en med control sl boost. Anser dock att ekrarna gör mycket av styvheten och är det ganska få DT Rev så där är det ju såklart lite svaj. CX ray hade förmodligen varit styvare?
För övrigt är jag rätt säker på att varken du eller jag (på våran relativt väldigt låga nivå) egentligen känner sådan stor skillnad, men bra hjul är ändå bästa investeringen.
Har som så många andra tävlat med Crest MK3 utan bekymmer också. har man 1,3 bar i däcken och heldämpat samt inga utförsskills så är det verkligen ingen dealbreaker till vinst eller förlust i en tävling (så länge de håller).
För övrigt kan man köpa GAMLA roval control sl billigt i staterna. Endast 700usd. https://rovalcomponents.com/products/control-sl-29?variant=13268687945780
Nja, om inte ekrarna är så slappa att de blir helt lösa när hjulet belastas (det brukar höras som "knäppanden" då) blir inte hjulet styvare om ekrarna spänns. En metalls styvhet är oberoende av hur spänd den är.NickPick sa:Upplevs styvare än mina kinakol som för övrigt fick hög ekerspänning då kineserna var lite sådär med själva ekerspänningen. Slappt som tusan (vilket gör att hjul blir svajiga).
Nja, igenNickPick sa:Anser dock att ekrarna gör mycket av styvheten och är det ganska få DT Rev så där är det ju såklart lite svaj. CX ray hade förmodligen varit styvare?
+1NickPick sa:bra hjul är ändå bästa investeringen.
shro0maz sa:tänk på att specialized har 5års garanti på all kolfiber OM du är första ägare, som andra ägare haru du 0 garantier, kan vara värt att ta med i köpet. släng på ett par nya o sälj dom efter 5år o köp nytt igen, eller behåll.
på frågan om dom är lite grova, vette tusan hur breda control Sl är, men mina traverse är 30mm innermått o väger ingenting, gissar att ett av mina däck väger mer än båda fälgarna ihop ( butcher grid 2.6x29 väger bly) men fälgarna är riktigt styva o fina!
lundatok sa:Jag bytte från vanliga Roval Control, alltså den gamla, smala fälgen till de nya Boost Control SL med den nya, rundare profilen.
De var riktigt bra, pallar mina 90 kg helt ok.
Olaväxjö sa:lundatok sa:Jag bytte från vanliga Roval Control, alltså den gamla, smala fälgen till de nya Boost Control SL med den nya, rundare profilen.
Ja jag väger ju lite mer än 90:)
Spacekitty sa:Olaväxjö sa:lundatok sa:Jag bytte från vanliga Roval Control, alltså den gamla, smala fälgen till de nya Boost Control SL med den nya, rundare profilen.
Hjulen är godkända för 109 kg totalt. Vad väger du + cykel?
Olaväxjö sa:Spacekitty sa:Olaväxjö sa:lundatok sa:Jag bytte från vanliga Roval Control, alltså den gamla, smala fälgen till de nya Boost Control SL med den nya, rundare profilen.
Ja det klarar jag:) men trodde fälgarna klarade 120kg hade jag för mig jag läst nånstans
TS975 sa:Olaväxjö sa:Spacekitty sa:Olaväxjö sa:lundatok sa:Jag bytte från vanliga Roval Control, alltså den gamla, smala fälgen till de nya Boost Control SL med den nya, rundare profilen.
Ja det klarar jag:) men trodde fälgarna klarade 120kg hade jag för mig jag läst nånstans
Mina Roval Control SL (2018) 25 mm ska vara godkända för 120 kg.
Är du medveten om att det är skillnad på hjul och fälgar?Olaväxjö sa:trodde fälgarna klarade 120kg hade jag för mig jag läst nånstans
HåkanC sa:Är du medveten om att det är skillnad på hjul och fälgar?Olaväxjö sa:trodde fälgarna klarade 120kg hade jag för mig jag läst nånstans
/Håkan
Är du bildåre i grund och botten,Olaväxjö sa:Ja vet att de heter hjul men blir lätt att man skriver fälgar ist:)
HåkanC sa:Är du bildåre i grund och botten,Olaväxjö sa:Ja vet att de heter hjul men blir lätt att man skriver fälgar ist:)
eller är det bara din vokabulär som är det?
/Håkan[/
Ja jag började ju med att bygga en del styling bilar en gång i tiden.
Irriterande?poqa sa:shro0maz sa:tänk på att specialized har 5års garanti på all kolfiber OM du är första ägare, som andra ägare haru du 0 garantier, kan vara värt att ta med i köpet. släng på ett par nya o sälj dom efter 5år o köp nytt igen, eller behåll.
på frågan om dom är lite grova, vette tusan hur breda control Sl är, men mina traverse är 30mm innermått o väger ingenting, gissar att ett av mina däck väger mer än båda fälgarna ihop ( butcher grid 2.6x29 väger bly) men fälgarna är riktigt styva o fina!
De har dock inte "Crash replacement" i norden.