NICK - Den officiella tidstråden (2014)

ulfalf

Aktiv medlem
Den finns där någonstans, har med egna ögon sett det övervinnas men har själv inte hittat den ännu :( Bra med fart och lite strax höger om mitten men undvik stora skrevan mitt på, tror jag det var..

flogned

Medlem
ulfalf sa:
Den finns där någonstans, har med egna ögon sett det övervinnas men har själv inte hittat den ännu :( Bra med fart och lite strax höger om mitten men undvik stora skrevan mitt på, tror jag det var..

Jag ska testa, tror jag behöver lite mer guts än tidigare försök isåfall :-)

Tokbranten på genvägen då, är den cykelbar hela vägen?

Aktiv medlem
ulfalf sa:

Strax höger om mitten stämmer bra och med fart gör det inget med skrevan heller. Den ser klart värre ut än den är.

Lejon

Aktiv medlem
flogned sa:
ulfalf sa:

Jag ska testa, tror jag behöver lite mer guts än tidigare försök isåfall :-)

Tokbranten på genvägen då, är den cykelbar hela vägen?

"Tokbranten" är cykelbar när det är torrt i alla fall. Åtminstone förra året. Tog några försök innan jag lyckades, men knepet för mig är max fart in i det sista brantaste partiet och undvika att cykla på kottar.

jesperC sa:
flogned sa:
Härligt! Kul att veta jag har långt kvar tills jag är riktigt cyklist :-)
Nu ska jag nöta..

Det tragiska är ju att de riktigt riktiga cyklisterna tar genvägsbacken utan att ens behöva växla ner till lättaste växlarna.

//j

Men hur snabba är de nedför switchbacksen? Det är väl ändå det som räknas?

N_sandstrom

Aktiv medlem
Två varv från Kistastarten igår, 49.54 respektive 50.20.
Första stigcyklingen i minusgrader och mörker. Nog för att jag var nybörjare på stig vid sommarens start, men så dålig som igår har jag aldrig kännt mig, var tidvis mer promenad än cyklande.
Men fint var det. Helt tomt på spåret i övrigt!

Jörgen_A

Aktiv medlem
Typ 52 minuter är tiden att slå. Lunginflammation i vintras och ingen tid till träning har gjort kaos med konditionen. Vågade inte ens ta i ordentligt heller.

Nåja min nya hopfällbara såg gjorde mig glad i a f.
20200405_153226.jpg

20200405_154556.jpg

jesperC

Aktiv medlem
Hmm, fotleds-jävlelen börjar kännas bättre. Kanske dax att kolla i förrådet om det finns någon cykel med lite fetare däck kvar så att man kan ge sig ut för att slå detta.

//j

Topp