[NICK] NICK needs you 11/6 kl 10!

äh, det verkar som familjen needs me more imorgon. tyvärr!

där det är svårast att hitta spåret är vid grusvägarna/löparspåren. självklart där det är svårast att skylta upp också..

Om någon råkar ha lite 5-tumsspik så ta gärna med några stycken. Det behövs en spång, och jag har inga spikar hemma.

cyklariskogen skrev:
-------------------------------------------------------
> Behöver man ta med verktyg eller räcker det med
> dåliga skämt och kaffe? Jag kan eventuellt dyka
> upp.

Har du något användbart så ta med det, har du det inte så kom ändå. Finns alltid saker att göra och redskap finns säkert att låna.
oxr's cykelkärra brukar vara rätt överlastad så där går det nog att hitta nått annars. kanske ett 20-kilos spett, en cementblandare...

//j

Vi har fått låna en massa verktyg från motionsgården så har man inga kommer det lösa sig. Dessutom kommer jag inte kunna använda mina 2 skruvdragare, 3 hammare, 3 krattor, 2 grensaxar, såg och spade samtidigt.

oxr skrev:
> Om någon råkar ha lite 5-tumsspik så ta gärna
> med några stycken. Det behövs en spång, och jag
> har inga spikar hemma.

ok, har troligen ett gäng 5 tumsspik typ, tar med

Sådär, nu är nya dragningen klar.

Skyltat och röjt så det bör inte vara några problem att hitta runt. I nuläget blir det en bit som man får köra på gamla banvallen innan man kommer in på nya spåret, kanske går det att bygga bort i framtiden. Vi har lite idéer runt det.

Har inga faktiska siffror på hur lång den nya sträckningen blev (dyker upp GPS-loggar framöver) den känns i alla fall något längre än gamla och bjuder på fler tekniska utmaningar.

//j

Tack allihopa! Fick ihop att vi var 20 stycken som slet i värmen.

Årsmötet klarade vi av lite snabbt också.

Anläggningsarbete
nick1.jpg

Lite nya hällar
nick2.jpg

Halv tre var vi klara och fick sitta ner
nick3.jpg

Bosse-kärran fick jobba idag
nick4.jpg

Tack för ett bra arbete och inte minst allt arbete gentemot kommunen Oscar! Ledsen att jag fick svika vid 13. Blir en tur imorgon, blir super
Robban

Årsmötet klaras av ute i det gröna.
P6110225.JPG

Märkning av den nya dragningen.
P6110228.JPG

ostkaka visar hur man hanterar en såg
P6110236.JPG

Ny fin häll räfsas fram.
P6110237.JPG

Grovarbete.
P6110242.JPG

Barnarbete av NICKs yngsta(?) medlem.
P6110245.JPG

Klara!
P6110248.JPG

/* Jörgen */

Tyckte jag plåtade en hel del på de nya tricksigheterna, men det här var det enda som det blev en bra bild av:

P1140956.JPG

Lite tajt innan droppet, och lite rötter här och där. Stora möjligheter att göra något kul av stordroppet och trädet i vänster i bild :)

Mycket snyggt Jesper! Jag hoppas att den nya dragningen snabbt plockas upp av brukarna. Plockar man med den guidningen så lär man hitta rätt. :-)

Sjukt dåligt samvete att jag var tvungen att dra redan vid 12. Är skyldig samtliga som var mea en öl. Här är en bild från stämman.

Bilagor

• IMAG0124.jpg
    IMAG0124.jpg
    102.3 KB · Besök: 40
Kunde tyvärr inte komma idag, har haft beredskap och därmed behövt jobba på annat håll idag. Ser ut som ni klarade er dock, ska bli spännande att testa den nya dragningen. Bra jobbat!

Grymt jobbat!

Kunde själv inte medverka pga "en massa dåliga bortförklaringa..." men lovar att hjälpa till att köra upp det nya spåret så fort tillfälle står till buds...

Ett förslag är att vi byter ut en tisdags-ride i Hellas emot ett par rundor på NICK istället?!?
Hur många varv tror ni man får in på ett 2-timmars pass? Alternativt att vi gör en SBR på hela spåret?

Vart postar man föresten sina nya varvtider?
// Larsa

Ser sjukt lovande ut. Fast jag vet itne om jag vågar cykla när jag missade typ 3:e fixardagen i rad..:\

Sorry, men ni ser ut att ha haft det grymt!

bra jobbat!
jag var bortrest hela helgen men körde ett varv ikväll när jag kom hem. Ni har gjort en toppendragning! am möter xc möter hällar. det finns något för alla på nick-spåret nu!
nya delen är knixig och innehåller minst tre mindre drop, ett av dem vågade jag inte idag med stel framgaffel. roligast var den byggda stenrampen som det gick att cykla uppför.
jag fick nya varvet till 8,5 km, men som vanligt missade jag en del efter en av grusvägarna i nordöstra hörnet, vet inte hur mycket. Det tog 29 minuter.

Bra uppmärkning, framförallt alla stockar ni har spårat med, en del skyltar sitter på ljusa björkar, det syns bättre på tallar, som är mörkare i färgen, men det upplevde jag nog mest på gamla sträckningen. nya delen går inte att köra fel på som förstagångsåkare. ni är bäst!

gram skrev:
> ...
>
> Bra uppmärkning, framförallt alla stockar ni har
> spårat med, en del skyltar sitter på ljusa
> björkar, det syns bättre på tallar, som är
> mörkare i färgen, men det upplevde jag nog mest
> på gamla sträckningen. nya delen går inte att
> köra fel på som förstagångsåkare. ni är
> bäst!

Kul att det verkar gå att hitta runt utan problem.

När jag var ute och tog lite bilder på spåret i lördags kväll så körde jag nydragningen ett par vändor. Kör nu själv runt utan att alls behöva titta upp efter skyltning, pinnarna som ligger och markerar spåret gör mycket för att man skall se hur det är draget. Dock får vi räkna med att dessa grenar försvinner med tiden men i gengäld blir spåret tydligare uppkört.

//j

Vad är det för karaktär på nya spåret. Man blir ju lite orolig när det står beskrivet som att am möter xc. Är det inte ett XC-svetto-spår, eller vaddå?

Jag tänkte provhoja någon kväll i veckan.

Oggler skrev:
> Vad är det för karaktär på nya spåret. Man
> blir ju lite orolig när det står beskrivet som
> att am möter xc. Är det inte ett
> XC-svetto-spår, eller vaddå?
>
> Jag tänkte provhoja någon kväll i veckan.

Det går nog bra att XC-svetto-köra fortfarande. Inget av hindren är värre än vad som kan hittas på andra platser runt spåret (även om jag fegar och kliver av vid ett par dropp).

//j

Tack för ett skoj bygge, premiäråkte hela nybygget idag. Hade planerat att vara med och bygga men annat kom ivägen.
Misstänker att nya banarkitekten gillar drops?

NNNN

paxel skrev:
> Tack för ett skoj bygge, premiäråkte hela
> nybygget idag. Hade planerat att vara med och
> bygga men annat kom ivägen.
> Misstänker att nya banarkitekten gillar drops?
>
> NNNN

Japp, den var kul. Det duggade lite när vi körde runt, det blir nog ännu mer spännade vid ordentligt regn. Mycket spännande rötter.

Den nya banarkitekten är samma som den gamla, möjligen lite mindre feg nu för tiden. Men drops vet jag inte om det är så mycket att tala om, allt går att rulla över. Måste det inte vara minst lastkajshöjd för att kvala in som drop?

Då har jag provat på att hoja NICK-spåret. Det är ju lite buckligt. Och på den nya dragningen var det lite svårt att hålla fart och puls uppe.

I slutet av spåret vid ca 1mil så upphör markeringarna. Annars så tror jag att jag hittade runt hela banan. Ni som klockar er. Var startar resp slutar ni?

oxr skrev:
> Den nya banarkitekten är samma som den gamla,
> möjligen lite mindre feg nu för tiden. Men drops
> vet jag inte om det är så mycket att tala om,
> allt går att rulla över. Måste det inte vara
> minst lastkajshöjd för att kvala in som drop?

Lastkajshöjd?! Men det är ju jätteläskigt.
- Eller så är det jag som är feg.

NNNN

Kan ni inte lägga upp nickspåret på karta som det ska gå nu med typ anna färg där det är ny dragning? Körde igår kväll och det blev ju gamla vanliga varvet av bara farten, som iofs inte var så överdrivet hög.

Kul ny dragning av spåret!
Bra uppmärkt också. Inga problem att hitta nya stigen. Ni som inte hittar så bra leta efter en stor vit skylt som pekar höger på en grusväg i slutet av Nickspåret.

Tillbaka
Topp