NICK-spåret och dess förvaltning

Under många år har NICK-spåret i Ursvik / Sundbyberg / Igelbäckens naturreservat tagits om hand av Stockholms Stigcyklister i samarbete med Sundbybergs kommun. Kommunen önskar dock en lokal motpart med säte i kommunen.

Vi har av den anledningen grundat Sundbybergs Stigcyklister vars enda syfte är att bevaka cyklisters intresse i Igelbäckens naturreservat i Solna och Sundbybergs kommun.

Att bli medlem är gratis och antalet medlemmar är såklart av största vikt när det ska förhandlas om stigar och utrymme eftersom det i skogen även finns löpare, ryttare och brukshundsklubb. Antalet utövare i respektive brukargrupp spelar ganska stor roll för kommunens planering.

Om du cyklar NICK-spåret eller bara vill stödja oss i vårat arbete kan du gå med genom att fylla i formuläret på http://www.sundbybergsstigcyklister.se/info/.

Föreningen kommer även i framtiden att samarbeta med Stockholms Stigcyklister och det arbete som görs där.

Låter bra och jag har självklart registrerat mig. Jag vill rikta ett stort tack till er och alla som engagerar sig för att vi ska ha det bra i spåret. Det jag hoppas kan bli ännu bättre är transparensen kring varför det sker omdragningar. Jag försöker hålla mig uppdaterad i Facebook-gruppen men tycker att det är ganska mycket spekulation där. Ju tydligare det är varför kommunen eventuellt är missnöjd, desto enklare är det att rätta till innan det går för långt.

Det var länge sedan jag cyklade där, men blir såklart medlem för att stötta er. Och kanske jag borde trampa bort dit igen för en tur i sommar...

Tillbaka
Topp