NICK-spåret omdragning och underhåll

Du hittar även lite bilder från Sweden Mountainbikes byggande av en ny flowtrail i Ursvik.

Jag är bara så glad att jag har valt att bosätta mig här i närheten till Igelbäckens naturreservat! Att NICK-spåret fanns här spelade faktiskt roll.

Den gamla bloggen väckte minnen. :-)
Hälsningar Ordförande Jansson

Bilden på en originalskylt saknar den viktigaste och störigaste komponenten, nämligen de urusla träspikarna vi var tvungna att använda när vi skyltade upp spåret första gången. Det var tydligen oacceptabelt att sätta upp skyltar med något annat, så det var ett frustrerande långsamt arbete att försiktigt hamra utan att spiken gick sönder, men ändå tillräckligt hårt för att den skulle sätta sig i trädet.

oxr kan nog ge ännu mer roliga anekdoter kring detta, då det var framför allt han som satt i alla evighetslånga samtal med kommuner och markägare.

Bilden på en originalskylt saknar den viktigaste och störigaste komponenten, nämligen de urusla träspikarna vi var tvungna att använda när vi skyltade upp spåret första gången. Det var tydligen oacceptabelt att sätta upp skyltar med något annat, så det var ett frustrerande långsamt arbete att försiktigt hamra utan att spiken gick sönder, men ändå tillräckligt hårt för att den skulle sätta sig i trädet.

oxr kan nog ge ännu mer roliga anekdoter kring detta, då det var framför allt han som satt i alla evighetslånga samtal med kommuner och markägare.
Ah, det är därför! Jag som ändå imponerats av hyr händiga ni måste varit! Har också några av de schablonmålade MTB-pilarna hemma, fortfarande snygga :)

Jag brukar hitta runt, men idag var det hopplöst. Några skyltar skulle behövas vid en del vägval för oss som inte hittar helt utan. Är det många som plockas ner? Som det är nu, ta med karta i någon form om ni vill cykla spåret. Det är ett fint spår!

Hur gammalt är egentligen NICK-spåret? Och varför heter det så? Om bara något år är det 20-årsjubileum för "NICK" även om det cyklades här innan just namnet uppstog. Sammanställde lite från internet och skrev ihop ett alster med lite av dom bilder jag har, har du äldre bilder från gamla dragningen t.ex. får du gärna höra av dig!

Du hittar även lite bilder från Sweden Mountainbikes byggande av en ny flowtrail i Ursvik.

Även om det är i närheten, så ligger flowtrail mer bakom stora förskolan, kanske knappt hundra meter därifrån. Länken går till konstsnöpåret som det såg ut i vintras tror jag. Tack för tipset. Hade missat den annars. Blir en tur med barnen någon dag!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp