NICK varvtider?

NICK varvtider?
Mattel, Om man startar vid spårcentralen och kör den markerade slingan upp till baksidan på de "nybyggda" husen så kommer amn ut på en liten asfaltsnutt innan man dyker in i skogen. Precis där går det lätt uppför och avslutas med en liten stenkista i uppförsbacke innan man komemr på en platt stenhäll. Efter denna stenhäll svänger man typ 180º höger och nerför i ett rotparti.

Är du med vad jag är? Den platta stenhällen både stoppar och startar jag min tidtagning på. Det spelar inte s stor roll vart man tar då man kör ett helt varv utan att köra ner til parkeringen.

Jag gissar att 30 min blankt från sopårcentalen och ner igen är görbart men det känns lite onödigt att åka fram och tillbax på den svängen om man krö fler varv samt att det finns risk för möte.

Jag kör troligen två varv imorgonkväll.

NICK varvtider?
aha.. japp, då är jag med på var du startar/stoppar. jag kör samma fast kör start/stopp borta vid kista samt att jag har ett gäng minuter att köra ikapp. :)

jag kanske skulle ta och sätta växlar på skogshojen någon gång..

NICK varvtider?
Körde två var i kväll och det var riktigt fint i spåret efter dagens regnskurar!
Första varvet tog jag det lugnt och det blev 40min med start/stop nere från spårcentralen.
Andra varvet gasade jag på lite och körde på 32min med start/stopp vid spårcentralen 9,5km enl Garmin dvs hela spåret.
Kan nog kapas en del om man siktar på ett snabbt varv.

NICK varvtider?
26:51 (maxat) på hemmabanan med ett fotfel i slutet på uppförsbacken innan man kommer ner till ängen med den lilla svängen som är lätt att missa. Hur mycket tillägg blir det Ville?

Kör du fortfarande med 0.95 tryck förresten Micke?

NICK varvtider?
Spåret är snabbt nu, Trodde aldrig kroppen skulle vakna idag men varven blidde 25,32 och 26,10. INgen vila mellan

JOhan, Det är faktistk inte ok att missa där, inte enns om det är blött & regnigt. Så jag vill nästan ge dig +10 sec men låter dig gå för denhär gången;-)

Bra tid annars!

NICK varvtider?
Igår hojade jag och en kompis lite planlöst på järvafältet. Sedan tog vi en avstickare ner till ursvik och fann en hel drös med MTB-are som hojade på nickspåret. Kul. Detta verkar ju vara cykelkulturens högborg. Kul också att folk verkar klocka sig. Jag måste börja köra spåret och se om man kan få nån bra tid.

Men jag tycker det verkar lite rörigt. Jag har inte lusläst alla trådar om nickspåret. Är det i sin nuvarande form en enhetlig slinga som bara går att köra på ett sätt. Jag vet att det tidigare funnits tveksamheter ang banans dragning. Inte så lätt att fatta hur man ska ta sig runt helt enkelt.

Sedan verkar det som att det planeras en omdragning av banan?

NICK varvtider?
hur jävla svårt ska det vara?? 30:41 imorse och sub30 var målet såklart. fack!

nickmorgon.JPG

min runda i gps:en. orsaken till diff i tiderna är att jag har gps:en i ryggan och fippel med av/på tar tydligen ca 30s.

NICK varvtider?
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan, 1,8 har inte varit lågt tryck på säkert
> 10 år, dags att uppdatera dig lite ;-)

Kanske ett bra sätt att lista ut om min Canyon levererade med ett eller utan slang:)

NICK varvtider?
Sist jag körde snabbt i skogen hade jag 0,7-0,8. Precis så att det går att trycka uppepå däcket och lyckas känna fälgen när jag tar i. Men det är också verkligen på gränsen.

Senast ändrad:
NICK varvtider?
slanglöst eller?

Micke S skrev:
> Sist jag körde snabbt i skogen hade jag 0,7-0,8.
> Precis så att det går att trycka uppepå däcket
> och lyckas känna fälgen när jag tar i. Men det
> är också verkligen på gränsen.

NICK varvtider?
Jag tror att jag gjort det gamla spåret på tre timmar någon gång, och då hann vi inte runt hela. Men då var det nog tre decimeter snö.

NICK varvtider?
Körde NICK-spåret idag men lyckades missa den nya dragningen och körde gamla vanliga spåret. Är det någon som kan förklara lite noggrannare var den finns o hur man hittar den. Läste nått om någon skyttebana men vet tyvärr ej var den ligger.

//B

NICK varvtider?
Är det någon som klockat sig på nya dragningen? Personligen tycker jag den nya dragningen verkar vara lite för seg och tekniskt krävande. Den uppmanar inte direkt till att ligga på. resten av spåret går det ju att hålla hyffsad fart på. Det är lite blandat i alla fall.

Jag hojade spåret igår men hittade inte runt hela. Ni som klockar er, var är start resp mål?

Kan man få guidning på den där slingan någon kväll nästa vecka?

NICK varvtider?
Burrat skrev:
> Körde NICK-spåret idag men lyckades missa den
> nya dragningen och körde gamla vanliga spåret.
> Är det någon som kan förklara lite noggrannare
> var den finns o hur man hittar den. Läste nått
> om någon skyttebana men vet tyvärr ej var den
> ligger.
>
> //B

Stick upp skallen så ser du skyttarna, jag menar skyttebanan.

Tillbaka
Topp