NICK varvtider?

NICK varvtider?
Vad håller ni för tider på NICK-spåret?
Själv har jag bara kört 4 varv så det finns väl tid att kapa om man lär sig banan bättre.
32 min med min HT vintercykel satte jag för 2 veckor sedan, ska bli intressant att prova med Epicen hur mycket snabbare den är.

NICK varvtider?
Då är du snabb. Jag har inte försökt maxa ett varv sedan spåret blev färdigt men runt halvtimman är snabbt!

Men menar du då själva varvet eller från parkeringen till parkeringen?

Senast redigerad av en moderator:
NICK varvtider?
Bara för att vi lite långsammare inte ska skämmas så får jag väl presentera min tid: 49.30 spårcentral-spårcentral med HT enda gången jag mätt... Går att kapa en del dock om jag tar ut mig.

Har inte tagit tid med min helstela SS men om man snabbar sig kanske man kan ta ett inofficiellt rekord, bara man presenterar det först!

NICK varvtider?
Imponerande med 32 min!

På sträcka, Stolpen i skogsbrynet tur & retur har jag, mätt med klocka på armen, alltså något avrundat....
- 41 min med växlar på FS
- 45 min med helstel SS 32/16 (inkl kort stopp för att hjälpa cyklist i skogen med lös styrstam)

Det går helt klart att köra snabbare.

/Thomas

NICK varvtider?
Jag funtar på att försöka slå mitt fjolårs rekord på drottningatan nu i jul. Man får göra det bara man har ringklocka, hjälm, bilbälte samt att man ler snällt till alla man cyklar förbi.

NICK varvtider?
Fast den viktigaste frågan är väl hur många fotisättningar man har?
Själv har jag klarat hela drottninggatan på 1.5 fotisättning (0.5 då den fotisättningen var på en utav lejonstatyerna och inte på marken).
;P

NICK varvtider?
Jag klarade mig utan fotisättningar. Men jag fick några prickar pga av tidsfel.

Jag tycker faktiskt inte att det är rättvist om man inte får en straffminut per nersatt fot på nickspåret.

NICK varvtider?
Det är "bara" ett par stigkorsningar där man korsar stigar med folk på och har man cyklat spåret rätt är det svårt att hålla bra fart på dem. Extremspåret korsar man några gånger men det är i princip fritt från löpare efter sju på kvällen.

/rikard

NICK varvtider?
Jo, träffar man på hästar får man ta det lite lungt, men de håller sig mest till den sydöstra delen av området. Man får köra med förstånd, men det går att köra fort ändå. Den mesta tiden på ett banrekord måste man ändå spara in i uppförsbackarna där det går som långsammast. Därför tror jag också att man inte har så jättestor fördel av att köra växlat på nickspåret. Det är bara några få rakor där man varvar ur på en SS.

För att vara ett så populärt område tycker jag att man träffar på förvånansvärt lite folk. De flesta verkar hålla sig till de korta löpspåren eller hundklubbarnas områden.

NICK varvtider?
Jag körde med XC-Sillen det varvet på 32 minuter. Följdaktligen hade jag samma tid då vi kom fram samtidigt.

Sammanlagt såg jag väl kanske 5 personer som inte cyklade. Och ingen behövde bli rädd när vi kom.
Vi passerade några MTB cyklister på spåret och jag tror inte vi störde dom heller.

Men precis som Sillen sa så går det säkert att pressa den tiden några minuter.
Målet får väl bli att komma under halvtimmen.
Väldigt bra fartträning för långloppen i sommar.

Måste ju säga att det är ett kul spår.

// Herman

NICK varvtider?
klockade in på ca 46 min idag. Åkte dock fel på ett par ställen plus lite osäkerhet om vägval på några. Åkte inte för fullt så det finns tid att kapa än.

NICK varvtider?
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har snabbaste tiden genom Kista centrum.

och vaktarna som jagade dig har andra snabbaste eller ;)

NICK varvtider?
39:42. Startade/gick i mål vid "kuren" som finns brevid parkeringen och mål/start porten. Uppvärmning? Ja, från Kungsholmen ) typ 8 km i ganska högt tempo.

Min CatEye mäter 9 km, stämmer den spårlängden?

NICK varvtider?
35 min på en höft i regnet ikväll som uppvärmningsvarv inför lite tävlingstempo. körde fel massor av gånger och i de 35 minutrarna är det fråndraget felkörningar. 154 bpm i snittpuls vilket kan jämföras med 181 bpm under lida loop. så tempot var väl snäppet över distanstempo, lite mer drag i uppförsbackarna bara.

Spåret var väldigt roligt, men svårt att ta i på ordentligt, massor av kurvor och knix mest hela tiden gör det till en dålig träningsbana om man vill ta i ordentligt :) men jag tänker väl sätta nån bra tid där i sommar förhoppningsvis. Kul att det finns ett roligt spår uppmärkt numera, men som förstagångsåkare så saknade jag nog en del skyltar i korsningarna,, regniga glasögon kanske är svaret på frågan..

klurigt att start/mål (första 2 min) går på samma stig....(väl?)

NICK varvtider?
Det finns någon/några som tycker det är kul att plocka bort skyltar tydligen, antagligen är det därför det är svårt att hitta ibland.

NICK varvtider?
aha, då var det dig jag såg när vi stog och hängde vid stora info-tavlan och väntade på folk.

vi har haft problem både med skyltstöld, men också att vi bara fick ungefär hälften av de skyltar vi bad om från början, så det är lite glest mellan skyltarna bitvis.

början och slutet är samma korta sträcka, det stämmer bra det.

NICK varvtider?
Vill ni sätta en riktigt snabb tid så ta till den metod Danskarna använde på Sömnlös i Rudan för ett par år sedan, Gena, är garanti på tider neråt 27-29 minuter med den metoden :-)

Exakt hur långt är spåret? tror inte jag lyckats hittat runt hela och rätt väg när jag kört.

NICK varvtider?
Enligt ögonvittnen så kapade dom en del på första varvet där man ska svänga vänster till hällarna 800m efter start så tog dom höger rakt ner mot sjön och tjänade några hundra meter.

NICK varvtider?
Körde en egen Nick midsommarride nu på morgonen.
Torrt och fint i spåret nu. Kan spåret bra då jag kört det flera gånger med Fredrikw, thanks Pal.
KLockade in på 29:32 (Ett varv, start och mål där man varvar, jag var aldrig ner till parkeringen.)

Inget strul, flöt på bra. Tog det lite lugnt när jag passerade över löparspår.

Jättetack till alla er som är inblandade i Nickprojektet, bra jobbat.

Trevlig midsommar!

/F

NICK varvtider?
Härligt, under 30 är riktigt bra på varvet. Jag har inte kört nuvarande varv så fort jag kan men en förhistorisk dragning (som bara bitvis är samma som den idag) körde jag under 30.

NICK varvtider?
Låter som en trevlig tur Franz, skönt att vi äntligen kan åka rätt väg, eller hur? ;-)

Körde varvet utan att åka ner till parkeringen förra veckan på 33 minuter, med start och mål vid stenkrossen ungefär.

NICK varvtider?
planton skrev:
> Måste fråga för jag kan ha missat det
> någonstans här... NICK spåret är det uppmärkt
> på ngt sätt?

http://nick.happymtb.org/

Hälsningar Jocke
------------------------
Ordförande i NICK, Nätverket Igelbäckens cykelkamrater

NICK varvtider?
körde NICK på midsommarafton och hade inga problem att hitta varvet runt (bortsett från starten då varken jag eller roxy vred huvudet åt HÖGER..). körde andra varvet från asfalten via förgreningen till mål på 40 min. kändes bra och går säkert att pressa lite till. 32/18 var dock lite tungt i vissa (uppförs)backar..

NICK varvtider?
Bumpar upp den här tråden lite, och hoppas på fler rapporter.

Körde idag på 31 minuter (start å mål där varvning sker), då hade jag ett stopp pga häst ca 1,5min plus två stavgångare som vägrade flytta på sig, 20-30 sek. Inga felkörningar. Största problemet är ryggen, så med lite mer stigvana så ska tiden kapas ordentligt. 26-27 min borde gå att ordna.

För övrigt körde jag på Conti twister supersonic med contis supersonicslangar - 2,5 bar.. Dom höll :)

/Magnus

NICK varvtider?
mankis skrev:
> Enligt ögonvittnen så kapade dom en del på
> första varvet där man ska svänga vänster till
> hällarna 800m efter start så tog dom höger rakt
> ner mot sjön och tjänade några hundra meter.

Första varvet är alltid knepit. Har inte alla varvtidern atillgängliga här men förra året hade vi konsekventa varvtider påp 25 minuter från flera åkare. Är det torrt kan det gå riktigt fort i rudan :)

NICK varvtider?
nickspåret har numera två slingor och delningspunkten är inte helt lätt att se (skylt är påväg). Det kan lätt diffa 5 min på vilken slinga man kört.

NICK varvtider?
Hej hej,

Idag körde jag NICK-spåret. Några nedfallna träd och lite svårt att hitta runt gjorde ett första varv på 37.38. Andra varvet så låg ju träden kvar men jag hittade utan att fundera och då gick det på 33.24. Med 128 i snittpuls.

NICK varvtider?
Öijer skrev:
> Hej hej,
>
> Idag körde jag NICK-spåret. Några nedfallna
> träd och lite svårt att hitta runt gjorde ett
> första varv på 37.38. Andra varvet så låg ju
> träden kvar men jag hittade utan att fundera och
> då gick det på 33.24. Med 128 i snittpuls.

Se där, då har man något att slå. :-) Att ta sig runt med 128 i puls då alltså...

NICK varvtider?
celebert besök i spåret hör jag. =)

Träden skall bort, de flesta försvinner under dagen, jag är lite osäker på om jag fixar rotvältorna själv bara.

NICK varvtider?
4 varv på 32 min är bra, själv körde jag 2 varv på 61 minuter....

XC-Sillen skrev:
> Vad håller ni för tider på NICK-spåret?
> Själv har jag bara kört 4 varv så det finns
> väl tid att kapa om man lär sig banan bättre.
> 32 min med min HT vintercykel satte jag för 2
> veckor sedan, ska bli intressant att prova med
> Epicen hur mycket snabbare den är.

NICK varvtider?
nisseson skrev:
> Öijer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej hej,
> >
> > Idag körde jag NICK-spåret. Några nedfallna
> > träd och lite svårt att hitta runt gjorde ett
> > första varv på 37.38. Andra varvet så låg
> ju
> > träden kvar men jag hittade utan att fundera
> och
> > då gick det på 33.24. Med 128 i snittpuls.
>
> Se där, då har man något att slå. :-) Att ta
> sig runt med 128 i puls då alltså...

128 i puls har jag haft på varje pass den här veckan typ, dock så har det bränt i benen...hmmm...ska nog vila lite.

Jag har försökt köra NICK 3 gånger nu men åkt vilse varje gång. Är jag dum i huvet eller? Får prova igen en gång till kanske

NICK varvtider?
Jan Ullrich skrev:

> Jag har försökt köra NICK 3 gånger nu men åkt
> vilse varje gång. Är jag dum i huvet eller? Får
> prova igen en gång till kanske

jag har varit ute och satt upp fler skyltar samt sågat bort några vindfällen. Om du åker vilse nu så vet jag inte vad du gör för fel.... =)

NICK varvtider?
rikard skrev:
> Jan Ullrich skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jag har försökt köra NICK 3 gånger nu men
> åkt
> > vilse varje gång. Är jag dum i huvet eller?
> Får
> > prova igen en gång till kanske
>
> jag har varit ute och satt upp fler skyltar samt
> sågat bort några vindfällen. Om du åker vilse
> nu så vet jag inte vad du gör för fel.... =)

Hehehe då gör jag ett nytt försök=)

Tillbaka
Topp