Nishiki Hybrid Pro SLD, erfarenhet?

rispalt

Medlem
Senast redigerad av en moderator:
Hur långt är det till jobbet?
Jag har en ultra pro. Kanonhoj. Kanske mer fika/pendlarhoj än träningsmaskin för min del. Tillägas att jag köpte min hösten -09 för 9995. 2010 åkte priserna upp ordentligt.

Hej,
bara drygt en mil (enkel väg), året runt.
Ngt jag uppskattar är skivbromsar. Har funkat klanderfritt på min nuvarande.

(uppdaterat länken till blocket i första inlägget)

Hade en SL, dvs med v-broms istället för disc som inte hade kommit än då.
Var en väldigt trevlig bekantskap.

+
Lätt
Kvick i styrningen utan att vara för nervös

-
Sittställningen var för upprätt för min smak
Toeoverlap. Det kan berott på att min var lite liten för mig, köpte den i panik när cykeltjuven varit framme.

Och jo, blocketkillen verkar vara ute o cykla lite. Inte ens med servicegaranti kan man ligga så nära nypris.

Den begade har shimanos makaniska skivbromsar dessutom. Det sitter hydraliskaskivor på årets modell, fälgar, nav, ekrar och däck är också uppgraderade ordentligt till i år.

Tack!
Hydrauliskt ska det vara. I vart fall har jag det nu och _extremt_ nöjd.
Får jag jaga en ny på nätet, men som sagt verkar lite dåligt med konkurrens.
Mvh
Lars

Köpte min förra hösten och den har nu rullat en 150 mil jobbpendling, asfalt, alla väder.
Bra och funktionell på alla sätt

+ som tidigare nämnts: skivbromsarna
- styrstam som knarrade störande trots justeringar. Har bytts ut och inga mer problem.

På det stora hela mkt nöjd.

Tjena!
Jag är så där halvnöjd med min faktiskt. Det har varit lite strul med bromsskivorna - har bytt fram en gång eftersom den inte var exakt riktad, vilket resulterade i att hjulet ställde sig på sned efter några hårda inbromsningar. Sadeln är ganska stygg mot min stjärt och det är svårt att få kedjan att sluta rassla i framväxeln. Det mesta är väl förvisso enkelt att åtgärda, men ändå irriterande. Dock på det stora hela en helt OK cykel för dom slantarna.

Har en Pro SL, dvs med V-bromsar istället, och den går fortfarande bra efter ca 3 år och 400 mil. Har haft lite problem med missljud i den justerbara styrstången, men annars är det inget att klaga på. Jag kan tillägga att den var lite mer prisvärd när jag köpte den för 6800:-

Min Ultra Pro har rullat i 1214 mil hittills och de enda problem som jag har haft är de som uppkommer när man aldrig tvättar cykeln.

Det blev en 2011 SLD till slut. Tjejen har sneglat på den i 2 år, så det fanns ingen återvändo. Tror hon blir kanon nöjd! Försöker bara hindra henne från att börja redan nu saltslask - gissa vem som ska meka?... och vem som inte kommer att hinna med på MTB, mkt skog ska det bli i sommar:)
Tack för era erfarenheter!

Jag har kört på en 2011 sen slutet av sommaren förra året. Den har gått hela långa göteborgsvintern. Ungefär två mil om dagen och den fungerar fortfarande fint. Det enda som behövs är lite normalt underhåll som krävs på vilken cykel som helst.
Jag har kört med Marathon Winter (35mm) och det är inga som helst problem att få in dom tillsammans med ett par ordentliga skärmar. Pakethållare är inte heller nått problem att montera.
Enda jag har att klaga på hittills är snabbkopplingarna till hjulen. Man får ta i mycket för att dom ska nypa fast hjulen tillräckligt hårt.

Hur bra fungerar denna cykel för motion som cyclocross? Vill kunna sticka ut på grusstigar och dyl. för motion. Funkar den även för cykelsemester med packning?

Tillbaka
Topp