Nishiki Hyper Pro

Airfly

Ny medlem
Nishiki Hyper Pro
Någon som har erfarenhet av Nishiki Hyper Pro?
Har siktat hela tiden på Nishiki Pro SLD men fick ett väldigt bra pris på Hyper Pro (13 tusen) som har gjort att jag har lite börjat snegla på den istället.
Är det stor skillnad för en gröngöling som mig när det gäller dessa två cyklar?

Nishiki Hyper Pro
Riktigt fin hybrid! Du går från skaplig standardpendlare till en riktigt fint specad cykel med komponenter med tävlingsfunktionalitet.

Nishiki Hyper Pro
Ok, den är säkert riktig bra. Priset brukar säga sitt också.
Men det jag undrar över är om det är en bra cykel att packa grejer?
Ifall man skulle få för sig att ge sig på cykelsemester.

Nishiki Hyper Pro
Nu har jag slagit till. Det blev Nishiki Hyper Pro. Efter 3 månader fram och tillbaka, där jag började med en smärtgräns på 5.000 kr och hamnade tillslut på 13.500. :-) Jävla vad jag ser fram emot till att bli en riktig cykelnörd. Vätternrundan here I come. Tack till alla snälla cyklister och gröngölingar (som mig) som tar sin tid att hjälpa och besvara på ens frågor. Nishiki Hyper Pro tråden får gärna leva vidare. Jag återkommer inom snart framtid med lite betyg på min nya hoj (byter upp mig från en SIBA-gratis-cykel, så det kan inte bli nåt annat än bara bra betyg *hoppas*).

Nishiki Hyper Pro
Det utgår jag från. Bra fråga! Anledningen till den låga priset angavs att det var liten lackskada(jag knappt kunde se den när försäljaren visade den). Men jag utgick hela tiden från att det var årets modell. Ska nog fråga imorgon när jag hämtar cykeln. Hur stor skillnad är det mellan -09:an och -10:an i så fall?

Tillbaka
Topp