Njurbälte eller ej !!! ajjjjjj oooojjjj.

KentH

Ny medlem
Körde på snö is täckt grus väg 1.30 timme - 4g med min vinter hoj som inte är heldämpade,

jäklikt hoppigt och gropigt vart de tänkte inte mycket på de dan efter hadde jag ett 11 tim pass

i en sprillans ny ambulans 80 mil körning på det passet hårda bra stolar,

åkte hem och sov ca 8 timmar vaknade att jag hadde så ända in i he....... ont i njurarna, det varade i ca 3 dar är okey nu men fundera på att köra med njurbälte nästa gång jag hojar.

Då är frågan ett bra bälte som är ej för varmt för MTB och som inte är för så jä... dyrt har kollat
på lite på nätet MC affärena har rätt hyfsade bälten men kanske dom blir för varmt att ha , vill gärnna kolla att den passar också inte köpa över nätet !! hellst i någon butik i STHLM omr.

Är det någon annan som har haft samma problem eller kör med bälte och kan sova på nätterna efter ett tufft pass på MTB:en !!! eller är jag för gammal bara en 52 år gubbe jä....

Lidl på sveavägen har MC tema. Där kan det nog finnas något billigt njurbälte skulle dock tro att det är för varmt för cykling.

/Johan

OM du bara har ont i njurarna tror jag att det lika gärna kan vara fästerna för njurar och tarmar som är lite trötta. Behöver du njurbälte så kissar man väll blod? eller är det bara en skröna?

Jag har ivf aldrig haft problemet enns när ajg kört cross utan så jag tror lite som tnt att problemet är något annat.

Mitt ryggskydd har liksom ett inbyggt njurbälte (dock får jag varken mer eller mindre ont av det (om jag inte landar på nåt hårt, förstås)). Och ska du ha ett njurbälte el dyl får du nog räkna med att det kommer att bli varmt.

Räcker det inte med denhär?

Bilagor

• DSC00653.jpg
    DSC00653.jpg
    55.5 KB · Besök: 54
Tillbaka
Topp