Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rompa sa:Jag är intresserad av höjden på dem... och bredden :/
cosmos sa:Rompa sa:Jag är intresserad av höjden på dem... och bredden :/
Kvalificerad gissning på bredden...två komma sex tum...ish. ,-)
Rompa sa:Jag är intresserad av höjden på dem... och bredden :/
Stewe sa:Verkar vara ett toppendäck om man vill köra 29+ light
....
Ge oss MM/HD i 27.5x3.0" istället!Stewe sa:Verkar vara ett toppendäck om man vill köra 29+ light
När kommer samma storlek för Racing Ralph eller Rocket Ron?
jomper sa:Alla vill ju inte ha barncykelhjul på sina cyklar :-)
Om du tänker 2.6 eller större så verkar det inte vara så värst mycket att välja på.Oggler sa:Hur ser utbudet ut i övrigt på breda däck för 29" Har conti några tex?
Oggler sa:Hur ser utbudet ut i övrigt på breda däck för 29" Har conti några tex?
LHelge sa:Skoj med 2.6" version av favvodäcket!
Blev en beställning direkt av ett TrailStar och ett PaceStar. Ska bli spännande att se om de passar i en Jeffsy. De verkar inte vara mycket bredare än ett HD 2.35", så förhoppningsvis funkar det bra.
Jag lägger gärna en slant för att få prova!jomper sa:Vi kanske skulle göra ett gemensamt köp och låna däcken gå runt för lite utprovning :-)
hm sa:Profilen av stommen i Tunna cykeldäck är i stort sett helt rund.
Omkretsen ökar med 7.5 mm om du går till 30 från 22.5 fälgar.
Då ökar diametern med 7.5/pi =2.4mm vilket ger 1.2mm på varje sida ...
Kung Stalle sa:hm sa:Profilen av stommen i Tunna cykeldäck är i stort sett helt rund.
Omkretsen ökar med 7.5 mm om du går till 30 från 22.5 fälgar.
Då ökar diametern med 7.5/pi =2.4mm vilket ger 1.2mm på varje sida ...
Det behöver den inte vara. kolla på Rceking o python tex.
Stalle
LHelge sa:Kan rapportera att däcken passade både fram och bak i en Jeffsy. I alla fall med originalhjulen med 22,5 mm innermått. De ska enligt DT Swiss fungera upp till 2,7" däck, men jag är rätt sugen på att uppgradera till ett par hjul med 30 mm innermått istället. Frågan är hur mycket bredare däcket blir. Är nog inte mer än 4-5 mm kvar på varje sida för bakdäcket.
Skön bump på nästan ett år gammal tråd! Och jag behöver nya däck och orkar inte googla. Är dom bra? Typ till mysåka och ibland droppa till platt med.NickPick sa:LHelge sa:Kan rapportera att däcken passade både fram och bak i en Jeffsy. I alla fall med originalhjulen med 22,5 mm innermått. De ska enligt DT Swiss fungera upp till 2,7" däck, men jag är rätt sugen på att uppgradera till ett par hjul med 30 mm innermått istället. Frågan är hur mycket bredare däcket blir. Är nog inte mer än 4-5 mm kvar på varje sida för bakdäcket.
Tekniskt sett bör man kunna ha dessa på crest mk3 (23mm) med andra ord! Har bredare hjul som är dödstunga annars.
roskai sa:Skön bump på nästan ett år gammal tråd! Och jag behöver nya däck och orkar inte googla. Är dom bra? Typ till mysåka och ibland droppa till platt med.
LHelge sa:Nu känner jag inte till vilken cykelstil roskai har, men jag körde på NN 2.6" nästan hela säsongen. Kan rekommendera till allt utom riktigt kladdig lera, då det sätter igen direkt.
Det är ändå ett relativt lätt däck i förhållande till storleken, så det är knappast oförstörbart. För hårdare Enduro och DH vöe man nog satsa på någon kraftigare, men för stigcykling verkar det hålla bra.
Japp, har kört med apex på 27,5 x 3,0 nobby nic fram + bak i ett halvår, och visst känns de lite tunga emellanåt, men samtidigt lagom följsamma, stabila, och stryktåliga på sidorna. Gäller bara att hitta det perfekta däcktrycket :()Rockingman sa:Någon som har erfarenhet av schwalbes apex-förstärkning?
kais01 sa:hur är greppet på våta rötter och vinterunderlag med xr4?
med nobby nic addix 29/2,6 är det väldigt bra, och i båda dallen överlägset bomboloni 29/3,0 som har relativt hård gummiblandning