Nolhaga Park MTB GP

• Trådstartare Trådstartare dag
  • Start datum Start datum

dag

Aktiv medlem
Nolhaga Park MTB GP
Hej,
i kväll far jag på tillfällligt besök till Västergötland, och funderar på att ta en sväng till Alingsås i morrn och ställa upp i XC-tävlingen där.

Hur är banan? Är den teknisk och stökig? Jag har fått lite problem med framgaffeln, så jag vill helst inte stressa den för hårt.

/Dag

Nolhaga Park MTB GP
Banan går inne i Nolhaga Park är väldigt lättåkt. Parkgångar + lite stig uppför o nerför en backe. Ett annorlunda XC-lopp, både när det gäller bristen på tekniskt svåra partier, längden på varven och den totala åklängden i samtliga lopp. Allt för att få lite variation i VästgötaCupen. Är du ändå i närheten är det klart du skall köra. Ses där isf!

Nolhaga Park MTB GP
Jag körde den tävlingen förra året. Banan (om det är samma i år) är inte det minsta teknisk. Den går på breda grusvägar i en park, men med en liten uppförslöpa mot slutet och sedan ned för en aningen mer teknisk stig till målet. Det skulle nog passa ganska bra med stel gaffel.

Nolhaga Park MTB GP
Nej, banan är inte stökig, var där och körde den nya bansträckningen för några veckor sen. Banan går i och genom nolhagaparken och i år är den utökad med mer skogspartier än förra året. Banan är _nästan_ helt utan tekniska svårigheter och nästan hälften av den(beroende på vilken klass man kör) går ute på gräsmatta/grusväg.Skogspartierna består av promenad vägar i parken som går upp på en höjd.

/ M

Nolhaga Park MTB GP
OK, tack för svaren! Det låter ju som om man kan köra med en katapultgaffel fram istället för en dämpargaffel. Perfekt för min skjutna Mars alltså :)

/Dag

Nolhaga Park MTB GP
Ses där då Dag! Är ett gäng happyfolk som kommer att köra. Jtl, Lotta, Fisken, Nilebiker, Ean o jag själv bl.a. Sen skulle jag tro att Dick kommer att var i krokarna också eftersom Catarina skall köra.

Nolhaga Park MTB GP
Hmm, jag såg just i inbjudan till Nolhaga att man ska efteranmäla sig senast "en timme före start". Vet nån om det menas en timme före *första start*, eller ens egen start (kl 12 för H30)? Vore trevligt att slippa gå upp kl 6...

/Dag

Nolhaga Park MTB GP
dag ; Det menas en timma före start i den klass du tänkt köra i. I ditt fall om du tänkt köra i H-30 så ska du ha anmält dig 11 då om starten går 12.

/ M

Tilllägg; För start i alla klasser utom H-sport och nybörjare så krövs det årslicens från Scf. I dessa två klasser kan du köpa engånglicens för 75 kronor. Detta kanske du visste men ändå.

Senast redigerad av en moderator:
Nolhaga Park MTB GP
*skrattar* Vi ses i morr'n Mattias. Hoppas jag kan köra. Får se hur det känns... Besök på akuten pga astmaanfall igår kväll. Men kärringen är ganska envis, så...

Nolhaga Park MTB GP
Hade tänkt att cykla dit och kolla är man ändå där kanske man skulle testa.
Vilken klass skall jag köra i så fall, är 34 år ung och har aldrig kört XC bara långlopp.

/M

Nolhaga Park MTB GP
Skalman: Det beror på om du har årslicens eller inte, har du inte det är du hänvisad till H-sport som är enda klassen för vuxna utan årslicens. Där köper man en engånglicens istället för 75 kr. Om du däremot har licens så är ju Senior-klassen en bra klass för dig, kör du H-30 så får du längre bana och hårdare motstånd.

/ M

Nolhaga Park MTB GP
Jag har inte tävlat nått i MTB förrut, har bara cyklat i 1,5 månader, men eftersom det går i "min" stad Alingsås så låter det ju skoj och intressant... Vad får jag tävla i för klass, är 85-a dvs. 19 år, och har ingen licens eller klubbmedlemskap...

Nolhaga Park MTB GP
Anki ; Inte lätt att hålla reda på alla ju :-) Själv känner jag mig "skum" i halsen nu,inte ont men svullen typ, får se hur det känns i morgon, åker dit oavsett om jag ska köra eller inte.Har aldrig haft allergiska besvär förut men nu börjar jag undra... Hoppas du kan köra i morrn i alla fall.

/ M

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp