Vila på färjan Roger och fortsätt din finfina cykling i Finland! Du säger inget om att bakhjulet strular. Är det fixat nu?
Hej,
Hade problem med sömnbrist under gådagen, natten och hela dagen.
Cyklade i diket redan igår, första lyckades jag räta upp. Andra gången gick jag över styret.
Natten mellan Linköping och Norrköping i mörkret var episkt när det gäller hallucinationer. Långt bortom att se kaniner och elefanter, jag hade folk runt omkring i pereferin (som jag inte kunde se) som jag fick lite stödbelysning av. Vägarna var kullersten , mönster som upprepade sig, men jag fattade att det inte var sant och försökte tänka bort.
Hela tiden komplett mörker förutom sin lilla ljusbubbla. På något sätt visade GPS hela tiden några hundra meter till nästa korsning som ändå tog lång tid att komma fram till. Försökte sätta lampa som också lyste åt sidan för att kunna hitta någon plats att sova men det var ändå omöjligt.
Sov 1h på någon Parkourbana utanför Norrköping den hade viss belysning så det var först här jag kunde slå läger. Kallt som fan med bara bivy, orkade inte mecka med liggunderlag och sovsäck. (Eller var för paj i huvudet)
Resten av dagen var jag ”nästan” lika trött, i skov som kom och gick. Jag blir sjukt långsam när jag antingen slutar att trampa, plötsligt pekar ner i diket (klarade att räta upp 2läskiga). Annars är nästan dummast att jag stannar och har något scenario i huvudet ”där är… där måste jag åka. Stannar och underbart allt är fiktivt, jag är fortfarande bara efter en väg och rutten går framåt.
Ja, jag har också stödsovit , någon 15 -20 min här och där. Oftast får jag kanske 1-2 h som det är lite bättre.
——
Ja,ja
Nu har jag sovit och ska sova mer efter den sena middagen.
Lovar mig själv att vara mer försiktig och se till att fixa mer sömn. 1-2 h / natt funkar upp till 4dygn, för att klara sig längre måste jag nog lyckas få in 3-4h.
Man lär sig
//Roger
(Sorry om allt är osammanhängande)