[Notis] SRAM lanserar komponenter för el-MTB

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
Sram-EX1-mtb.jpg

SRAM EX1 är MTB-komponenter avsedda för elassisterade skogscyklar.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=24374

Senast ändrad:
Lulle sa:
Blev glad för en sekund och trodde att vi skulle få elväxlar.

+1 Sen kom den bittra smaken när en insåg HUR mycket fel en haft i gissningen... :(

Inget ont om elcyklar som pendlingsfordon samt för pensionärerna men när nu båda stora S'n (eller faktist tre S'n) erbjuder smidiga lösningar för el-assisterad MTB, så blir det helt plötsligt mer OK enl "oss" konsumenter.
För länder utan allemansrätten där cykling endast tillåts i bikeparks är el-MTB ett mindre problem, men här i Svedala lär INTE övriga nyttjare av skogen tycker detsamma, resltatet kan i mina ögon BARA leda till ökade restriktioner och "onda ögon" på oss vanliga MTB-utövare som följd.

Dessutom kommer det att döda STRAVA, både inom MTB o LGV :/
Kanske lika bra det, alla mina KOM's är överträffade sedan länge...

Ååååh äntligen låt det utvecklas till ännu en anarkotråd om de demoniska elcyklarna som kommer att avskaffa allemansrätten och få nyblivna föräldrar att offra sina spädbarn till satan!

larsaw sa:
Lulle sa:
Blev glad för en sekund och trodde att vi skulle få elväxlar.

Inget ont om elcyklar som pendlingsfordon samt för pensionärerna men när nu båda stora S'n (eller faktist tre S'n) erbjuder smidiga lösningar för el-assisterad MTB, så blir det helt plötsligt mer OK enl "oss" konsumenter.
För länder utan allemansrätten där cykling endast tillåts i bikeparks är el-MTB ett mindre problem, men här i Svedala lär INTE övriga nyttjare av skogen tycker detsamma, resltatet kan i mina ögon BARA leda till ökade restriktioner och "onda ögon" på oss vanliga MTB-utövare som följd.

Märker övriga nyttjare öht att det är el-MTB?

Luthman Photography sa:
Ååååh äntligen låt det utvecklas till ännu en anarkotråd om de demoniska elcyklarna som kommer att avskaffa allemansrätten och få nyblivna föräldrar att offra sina spädbarn till satan!

Alltid, eller åtminstone tills jag blivit pensionär ;)

Senast ändrad:
Hoppas inte detta (srams nya ex system) driver upp priserna mer. Jag hoppas ju att med större serier s kommer priserna falla och göra e-cyklarna mer tillgängliga för oss som inte brukar handla s-works o dyl.

Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).

Köpa extradyr och extratung MTB som inte får användas. Stor idé...

emmer sa:
Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).

Lite som att allemansrätten inte riktigt ger utrymme för mkt av den mtb-cykling som förekommer idag menar du?

Luthman Photography sa:
emmer sa:
Lite som att allemansrätten inte riktigt ger utrymme för mkt av den mtb-cykling som förekommer idag menar du?
Vet inte med dig men för mig känns inte "Över planteringar, exempelvis trädgårdar, plantskolor, parkplanteringar, skogsplanteringar och andra liknande känsliga områden annan känslig mark, exempelvis åkrar med växande gröda." som något som man cyklar på särskilt ofta. Gör du det så tycker jag du ska sluta med det bums. Du förstör för oss andra.

emmer sa:
Luthman Photography sa:
emmer sa:
Vet inte med dig men för mig känns inte "Över planteringar, exempelvis trädgårdar, plantskolor, parkplanteringar, skogsplanteringar och andra liknande känsliga områden annan känslig mark, exempelvis åkrar med växande gröda." som något som man cyklar på särskilt ofta. Gör du det så tycker jag du ska sluta med det bums. Du förstör för oss andra.

Jag syftar mer på grundregeln, "inte störa , inte förstöra".

Luthman Photography sa:
emmer sa:
Luthman Photography sa:
emmer sa:

Jag syftar mer på grundregeln, "inte störa , inte förstöra".

Den är väl hyfsat lätt att efterleva. Inte ett dugg svårare på cykel än till fots om man använder knölen ovanpå halsen.

Däremot är jag ganska övertygad om att allemansrätten utesluter all form av motorisering.

Tillbaka
Topp