[Notis] SRAM lanserar komponenter för el-MTB
SRAM EX1 är MTB-komponenter avsedda för elassisterade skogscyklar.
Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=24374
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Boromir sa:Oj oj nu blir det liv i luckan, både Shimano och Sram har blivit "motorcykel tillverkare"!
Lulle sa:Blev glad för en sekund och trodde att vi skulle få elväxlar.
larsaw sa:Lulle sa:Blev glad för en sekund och trodde att vi skulle få elväxlar.
Inget ont om elcyklar som pendlingsfordon samt för pensionärerna men när nu båda stora S'n (eller faktist tre S'n) erbjuder smidiga lösningar för el-assisterad MTB, så blir det helt plötsligt mer OK enl "oss" konsumenter.
För länder utan allemansrätten där cykling endast tillåts i bikeparks är el-MTB ett mindre problem, men här i Svedala lär INTE övriga nyttjare av skogen tycker detsamma, resltatet kan i mina ögon BARA leda till ökade restriktioner och "onda ögon" på oss vanliga MTB-utövare som följd.
Luthman Photography sa:Ååååh äntligen låt det utvecklas till ännu en anarkotråd om de demoniska elcyklarna som kommer att avskaffa allemansrätten och få nyblivna föräldrar att offra sina spädbarn till satan!
emmer sa:Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).
Köpa extradyr och extratung MTB som inte får användas. Stor idé...
Crossmax sa:0,33 i utväxling med 16/48... varför?
Vet inte med dig men för mig känns inte "Över planteringar, exempelvis trädgårdar, plantskolor, parkplanteringar, skogsplanteringar och andra liknande känsliga områden annan känslig mark, exempelvis åkrar med växande gröda." som något som man cyklar på särskilt ofta. Gör du det så tycker jag du ska sluta med det bums. Du förstör för oss andra.Luthman Photography sa:Lite som att allemansrätten inte riktigt ger utrymme för mkt av den mtb-cykling som förekommer idag menar du?emmer sa:Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).
emmer sa:Vet inte med dig men för mig känns inte "Över planteringar, exempelvis trädgårdar, plantskolor, parkplanteringar, skogsplanteringar och andra liknande känsliga områden annan känslig mark, exempelvis åkrar med växande gröda." som något som man cyklar på särskilt ofta. Gör du det så tycker jag du ska sluta med det bums. Du förstör för oss andra.Luthman Photography sa:Lite som att allemansrätten inte riktigt ger utrymme för mkt av den mtb-cykling som förekommer idag menar du?emmer sa:Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).
Egentligen vill jag ha tillbaka de där 7 minuterna av mitt liv, men det var faktiskt ganska underhållande att titta på.GoranS sa:Crossmax sa:0,33 i utväxling med 16/48... varför?
Kanske är den här killen som varit involverad?
Luthman Photography sa:emmer sa:Vet inte med dig men för mig känns inte "Över planteringar, exempelvis trädgårdar, plantskolor, parkplanteringar, skogsplanteringar och andra liknande känsliga områden annan känslig mark, exempelvis åkrar med växande gröda." som något som man cyklar på särskilt ofta. Gör du det så tycker jag du ska sluta med det bums. Du förstör för oss andra.Luthman Photography sa:Lite som att allemansrätten inte riktigt ger utrymme för mkt av den mtb-cykling som förekommer idag menar du?emmer sa:Ska bli kul när folk som köpt en gay El-MTB upptäcker att allemansrätten ger dem inte (enligt naturvårdsverket) rätt att köra i naturen utan bara på vägar (trafiksäkerhetsverkets elgrejsregler).
Jag syftar mer på grundregeln, "inte störa , inte förstöra".