NoTubes Stan's ventil

JPKC

Aktiv medlem
NoTubes Stan's ventil
Känner ni till några svenska handlare som har NoTubes-produkter i lager? CC har dem som beställningsvara men det hjälper inte mig då det är lite brådis... Tacksam för tips!

NoTubes Stan's ventil
Själv ventilen kan du klippa från en vanlig slang, Sen kan man tejpa ekerhålen och köpa någon anann typ av latexvätska.

Kanske inte lika optimalt men är lättare att få tag på själv.

E dock osäker på vart du hittar latexguckan, men lite googlande så bör du hita något.

Ta hem med snabbfrakt från CRC annrs?

NoTubes Stan's ventil
Jag har redan beställt Stan's gula tejp så den delen bör vara ok. Vad behöver jag laxtexvätskan till? Finns det ngn här som har gjort hemmagjorda Stan's-ventiler från slang?

NoTubes Stan's ventil
Tack rouster! Jag var inte riktigt med på att man måste klicka sig framåt för att välja vilken variant som gäller... Nu är det beställt!

NoTubes Stan's ventil
Kör med ventiler från avklippta slangar och vätska på mina hjul. Har inte haft några problem alls med detta, faktum är att det fungerar bättre än de orginal mavic-ust ventiler som jag hade innan.

NoTubes Stan's ventil
JPKC skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har redan beställt Stan's gula tejp så den
> delen bör vara ok. Vad behöver jag
> laxtexvätskan till?

ja, tänkte du köra vanliga UST däck eller med vanliga däck som som tubeless? o med vilka fälgar i så fall?

NoTubes Stan's ventil
Använder också ventil utklippt från en slang. För att få riktigt tätt satte jag en o-ring längst ned på ventilen som tätning mot fälgen. Vissa slangar har dessutom urtagbar "valve core" så att det går fint att fylla på vätska utan att ta av däcket. Om jag minns rätt så använde jag Schwalbes 20" slang för racerdäck.

NoTubes Stan's ventil
tips: ta en 22tums slang med den ventil du vill ha, kräng på ditt vanliga hjul (behöver ej vara UST), pumpa lite luft i det, och sedan klpper du eller skär till det runt fälgen så har du både fälgband och ventil. sedan är det bara att trycka i geggan och köra som vanligt. funkade utmärkt. men kan vara svårt att hitta geggan i butik runt sthlm, har letat ¨så enklast att skicka efter.

NoTubes Stan's ventil
erik h skrev:
> Det ryktades ett tag om latexgegga från hobby-
> eller målarbutiker. Blir det bra? Ihop med
> 22-tumstricket ovan?

du lär blanda ut det med nått så att det inte stelnar för fort. finns lite recept på nätet. men har själv kollat på sådan latexlösning, men kollar man vad cyclecomponents.se tar för en dunk notubes gegga, så inser man att förtjänsten att göra egen blandning inte är SÅ stor, om ens någon

NoTubes Stan's ventil
Klabbebabbe skrev:
> någon som har testat punkteringsvätska som t ex
> kan köpa på Biltema ?

Just den som finns på biltema är riktigt kass. (om du tänker på däckfix aerosol-burken)

Cykloteket i sthlm har Stans guck i butiken (eller iaf hade senast jag kollade)

Senast redigerad av en moderator:
NoTubes Stan's ventil
Klabbebabbe skrev:
> någon som har testat punkteringsvätska som t ex
> kan köpa på Biltema ?

bruce har väll prövat den punkasprejen clasohlsson har, o det funkar. dock så äre ju inte särskilt mycket billigare.

NoTubes Stan's ventil
CCR skrev:
> Använder också ventil utklippt från en slang.
> För att få riktigt tätt satte jag en o-ring
> längst ned på ventilen som tätning mot fälgen.
> Vissa slangar har dessutom urtagbar "valve core"
> så att det går fint att fylla på vätska utan
> att ta av däcket. Om jag minns rätt så använde
> jag Schwalbes 20" slang för racerdäck.

Använde du själv 20"-slangen som fälgband?

NoTubes Stan's ventil
Funkar ventiler från en vanlig slang på Olympic fälgarna som JPKC verkar ha? De har väl ett lite mindre ventilhål?

Justridingalong.co.uk har jag tidigare beställt ventiler från, det gick både fort och frakten var mkt rimlig.

NoTubes Stan's ventil
Är det någon här som provat att göra ett eget slanglös kit med tex uppklippt 24" slang som fälgband och punka vätska till det? Är lite sugen på slanglöskit men det gör ju inget om man kan göra ett eget billigare.

NoTubes Stan's ventil
Vilka slangar är det som har utbytbar valve core?
Det är ju troligtvis billigare och bättre än stan's ventiler som jag inte är så imponerad av.
Mavics är bättre (för mina mavicfälgar iaf.) , men har ju inte löstagbar core.

Tillbaka
Topp