Nove Colli 2010

Nove Colli 2010
Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu skall de tydligen cykla med kläder på.

Var det nakencykling tidigare? Låter kallt!

Nove Colli 2010
Cyklar de 20 milaren? fan vilken banprofil

profil.jpg ht=277

Nove Colli 2010
Imorgon bitti, typ 06.30, går starten för gran fondot då ca 10.000 startar för att köra ett varv. De som kör fortast på loppet kör riktigt fort. Vinnaren brukar ha snitthastighet över 35 km/h vilket med tanke på bansträckningen är imponerande. Brukar kunna vara proffscyklister som precis lagt av som vinner loppet.

Bigmollo och gänget är bara litet slow-starters och behöver ett varvs uppvärmning. :-)

Nove Colli 2010
Rock, det verkar råda litet delade meningar om hur mycket höjdmeter det egentligen är. Jag har sett siffror på allt mellan 3200 och 4000 höjdmeter (på ett varv). Klart är i alla fall att det är en banprofil som jag tror det är svårt att uppbringa i Sverige och även om snittlutningen inte är så brutal på någon stigning är det ett antal branta avsnitt där man får stå och bryta sig upp. Detta var något som åtminstone slet en del på mig när jag åkte loppet för några år sen.

Edit: skriver som en kratta.

Senast redigerad av en moderator:
Nove Colli 2010
4 gjorda, 14 kvar. Brantaste stigningen, Barbotto gjord för första gången. De har tydligen passerat en del löpare nu. Dessa startade klockan 12. Minns när jag åkte att jag med 2-3 mil kvar började komma ikapp de sista löparna och det var en lite obehaglig syn för de var riktigt slitna och verkade lätt desorienterade.

Nove Colli 2010
Önskar också att jag varit där, fast bara för att köra ett varv. Grymt sugen att åka ner nästa år och köra loppet igen.

Ska bli spännande att se hur kvittret låter i morgon bitti då de ska ut på varv 2 ...

Nove Colli 2010
10.20 på första varvet. Grabbarna verkar vara i fint skick.

Någon som vet om de får sticka innan Gran Fondot startar eller om de vilar och inväntar dess start? Skulle väl både kunna vara spännande och lite knäckande att få se täten blåsa förbi i full karriär.

Nove Colli 2010
Ah, Tille gav svaret. De blev tydligen passerade av täten för en kvart sen. Hoppas de inte försökte haka på för då lär det bli syraattack de luxe.

Nove Colli 2010
Det där är riktigt stiligt! 20knyck i snitt låter ju helt ok. Speciellt med tanke på att det vaknas mer :) Heja, heja!!

Har en känsla av att de glider direkt in i startfållan..... fast de tankar nog ordentligt först :)

Nove Colli 2010
Om täten passerade dem runt åttasnåret, som Tilles twittring indikerar, lär de ha stuckit ut på varv två en stund innan envarvsåkarna startade, för jag har svårt att tro att de lyckades starta samtidigt, få en lucka till täten och sedan bli inhämtade - det går tydligen ruskigt fort i täten redan från start.

Nove Colli 2010
Fem backar kvar enligt BigM:s senaste:

Skönt slaktad efter barbotto. Vi tappade hektor för ett tag sen. Nu steker solen. Får se hur det går för calle, han såg rätt krokig ut i ...

Frågan är bara vad "..." betyder. Backen? Ansiktet?

Antar att Hektor är "i utbrytning", för de kan väl inte ha kört ifrån den karln?

Nove Colli 2010
GoranS skrev:
> Fem backar kvar enligt BigM:s senaste:
>
> Skönt slaktad efter barbotto. Vi tappade hektor
> för ett tag sen. Nu steker solen. Får se hur det
> går för calle, han såg rätt krokig ut i ...
>
> Frågan är bara vad "..." betyder. Backen?
> Ansiktet?
>
> Antar att Hektor är "i utbrytning", för de kan
> väl inte ha kört ifrån den karln?

Skönt med lite sol i alla fall, här är det regn. Solskenscyklister :-)

http://talkofbike.blogspot.com/
Revolver Racing pratar om Happy´s sub 7:30 grupp

Nove Colli 2010
Kvittrandet blir intressantare och intressantare:

"Collie 4 och drygt 30 mil. Helt kokt. Milli rullar vidare. Vallen och jag vilar. Hektot är saknad i Barbottostigningen"

Här låter det som Bigmollo attackerat, Tille och Calle tagit en tupplur och Hektor kört vilse. Är det bara jag som får inre synintryck från Monty Pythons idrottssketcher? ;-)

Edit: typofix

Senast redigerad av en moderator:
Nove Colli 2010
Mollos senaste verkar bekräfta att kvartetten har sprängts:

"8 mil kvar. Vi har djäv upp oss så vi kan hålla vårt eget tempo. Det rullar på fint och jag känner mig oförskämt pigg. Galet sugen på öl nu."

Bara tre klättringar kvar nu för M. Ser bra ut!

Nove Colli 2010
Börjar grabbarna få målvittring? Kvittrandet har i alla fall ökat i frekvens nu och det verkar som en viss återsamling är på gång.

"De flesta återfunna. Stämpling i Peticara. Två jobbiga och ett lätt pass och 7 mil kvar"

Nove Colli 2010
Jag körde förbi en av dess hjältar i början av Barbotto idag och växlade några ord. Vet tyvärr inte med vem jag språkade men modet verkade uppe och hornen i pannan var vässade. Tyvärr fick jag vika ner mig i år och cykla hem med svansen mellan benen. Kroppen var inte alls sugen på att cykla långa rundan.

Nove Colli 2010
Riktigt imponerande kört! Vet ju inte när de startade varv två, men om de tog en paus mellan varven så är det väl nästan så att han kör andra varvet fortare än det första.

Undrar hur det går för övriga, för är det bara jag som läser in mellan raderna att M är solo?

Nove Colli 2010
Jag har fått för mig att Tille, mollo och calle håller ihop men att Magnus blivit droppad. Jag kan ju ha fel såklart, det hör ju inte direkt till ovanligheterna.

Nove Colli 2010
Det kan vara så att Magnus som till och med väger mer än mig gillar backar lika bra som jag :)

Magnus är tokstark men nästan 90kg att släpa uppför kraftiga stigningar med stark värme är kanske inte hans favorit :) Man får inte glömm att han var snabbaste svensk på PBP 2007 och körde solo större delen av sträckan. Då var det kallt, blött och djävligt och jag tror att det passar honom bättre. Sedan har ju Johan kört vansinnesintervaller läng nu och någon nytt aborde de väl göra :)

Nove Colli 2010
Min gissning var baserad på det faktum att Johan skrev att de delat upp sig för att kunna hålla sitt eget tempo och att Tille skrev att Johan åkt iväg medan han och Calle vilade vid Barbotto. När det sen låter på Johan som att det går bra så tolkar jag det som att han kanske är i soloutbrytning, men jag skulle inte alls bli förvånad om jag har tvärfel.

Sen spelar nog det faktum att Magnus samtliga gånger jag sett honom cykla sett urstark ut in. Men, som du skriver, Reimert, så passar ju backar och värme olika personer olika bra.

Nove Colli 2010
Nu är Johan i mål och han skriver att han körde sista 10 milen "solo". Mycket, mycket imponerande kört. Ska bli kul att läsa en mer fullständig berättelse.

Nove Colli 2010
GoranS skrev:
> Tvåvarvsåkarna kör det som ett brevet - även
> andra varvet om jag förstått det rätt.

ok då hajar jag.
Trodde bara att första var brevet

Nove Colli 2010
Hej allihopa där hemma!

Mollo, Calle och jag har kommit fram. Mollo kom fram 14:48. Calle och jag slutstämplade typ 16:20. Jag var pigg som en mört första varvet och dog med tio mil kvar. Magnus fick bryta och vi väntar på att kvastbilen kommer ner med honom.

Vi startade efter lite sedvanliga intervjuer med lokal-TV och fotografering med det konstiga svenskarna kl. 17:45. Det första varvet tog 10:20 och vi höll ihop hela vägen. Vi gick på varv 2 strax efter klockan 4 och hade alltså ca 2 timmars försprång på de snabbaste cyklisterna på Grand Fondot. Det tog dem ca två timmar att ta in vår lucka på 6 mil. Den ensamma killlen med nummer ett som ledde körde helt sjukt fort.

Nu har vi fått Weissbier och börjar bli som folk.

Nove Colli 2010
Starkt kört av er, stort GRATTIS!!! Nu har ni fått en försmak av 1001 Miglia.....

Riktigt trist med Magnus, vad gick fel? Han skadade sig väl inte? Värme och backar kan knäcka vem som helst om man kör lite, lite för hårt...

Skönt att ni andra inte var så krokiga på slutet.... låter som Johans disciplinerade träning gett gott resultat - hatten av! Fast jag är inte förvånad Johan är riktigt djävla stark helt enkelt, det har synts på årets breveter :)

Tillbaka
Topp