Nove Colli 2010

Nove Colli 2010
Ah, Mont Blanc-turen vore riktigt kul att testa - 8000 höjdmeter på 33 mil! Fördelen jämfört med 2 varv på Nove Colli är väl att man inte håller på lika länge - start 5.00 och sista målgång 23.30 om jag fattar det rätt. Å andra sidan är det ju jobbigare att cykla fortare. ;-)

Nove Colli 2010
OdenXT skrev:
-------------------------------------------------------
> Äh, det är ju bara 2,4% lutning.

Nja, genom att det är start och mål på samma plats så kommer det ju inte att vara 33 mil uppför utan mindre än så (man måste ju åka utför också). Detta gör att snittlutningen på den delen där det går uppför större. OM det hade varit lika mycket uppför som nerför och inget platt skulle snittlutningen uppför bli 4,8%.

Om man vill vara riktigt taskig kan man ju annars faktiskt säga att snittlutningen är precis densamma som på Vätternrundan, d.v.s. 0%!

Dock tror jag inte det är brantheten som knäcker på det loppet utan mer kombinationen av långa stigningar med skaplig lutning och det totala antalet höjdmeter.

Nove Colli 2010
Nove Colli 2010
Ja, det var synd. Eftersom vi gick ut på andra varvet cirka 2 timmar innan er start hade du behövt vara rätt snabb för att hinna ikapp oss innan långa och korta banan skiljdes åt. Eller långsam så man hann träffas på slutet :-)

Bra kört! Visst var den en fin runda.

Edit: lite snabb på skicka-knappen!

Senast redigerad av en moderator:
Nove Colli 2010
Kattis skrev:
> Härligt jobbat!! Synd bara att jag inte stötte
> på er under loppet, själv är man nöjd efter
> att bara ha kört den korta rundan :)

Va? Får man göra så här? bara sticka iväg till Italien och cykla i bergen utan att tramsa på twitter, bloggar och happy om det? ;)

Nove Colli 2010
Ja, det var verkligen en kalasfin runda och jag gillade skarpt italienarnas stil! Nästa år byter jag nog ut vinet i sista depån mot att köra långa rundan, dock bara ett varv :) Men som sagt hatten av er prestation!!

Nove Colli 2010
tillmann skrev:
> Vi funderar lite på Le Tour de Mont Blanc, men
> får se om det går att få till.

Exklusivt för KBCK:are eller skulle det vara OK att hänga med om ni beslutar er för att åka? Låter som en riktigt kul, och tuff, utmaning.

> Race across the Alps ska enligt uppgift vara
> fullbokat sedan länge, men det kanske går att
> tjata sig till en plats.

Jag tror att RATA är rätt "exklusivt". Om jag fattat det rätt ansöker man om att få åka och arrangörerna väljer ut de 50 som de anser lämpligast.

> Jag skrivit en låååångt inlägg om vår runda:
> http://ctillmann.blogspot.com/2010/05/kbcks-nyborj
> arkurs-i-bergscykling.html

Kul läsning. Gillar verkligen den typen av RR! Man frågar sig ju bara vad ni kallar ett varv på NC - propedeutisk nybörjarkurs, introduktionsseminarium till nybörjarkursen, ...?

Nove Colli 2010
mollo: Vad är det för trevlig leksak du hittat?

mollo-toy.JPG ht=544

Nove Colli 2010
Vet inte, men han var tvungen att roa sig nån timme innan vi andra släpade oss i mål.

Jag har T-shirten i bakgrunden däremot. I storleken tält.

Nove Colli 2010
GoranS skrev:
>
> Exklusivt för KBCK:are eller skulle det vara OK
> att hänga med om ni beslutar er för att åka?
> Låter som en riktigt kul, och tuff, utmaning.

Det är öppet för alla så klart. Återommer inom kort om huruvuda det blir aktuellt.

> Jag tror att RATA är rätt "exklusivt". Om jag
> fattat det rätt ansöker man om att få åka och
> arrangörerna väljer ut de 50 som de anser
> lämpligast.

Verkar så. Dessutom skulle man dessutom ha sökt senast i januari tror jag.

>
> Kul läsning. Gillar verkligen den typen av RR!

Tack!

> Man frågar sig ju bara vad ni kallar ett varv på
> NC - propedeutisk nybörjarkurs,
> introduktionsseminarium till nybörjarkursen, ...?

Det är nybörjarkursen för KBCK:s farmarlag. Vi tar emot ansökningar inom kort.

Nove Colli 2010
Kul läsning Johan och Tille! Det låter som en riktigt härlig upplevelse! Önskar jag kunde följt med. Det hade dock inte fallit så väl ut hemmavid :)

Nove Colli 2010
Jag hade bytt till kompakt och en 12-27-kassett. 27:an var kanske i överkant, men rätt skönt att ha ibland. Jag hade ju ingen aning vad jag gav mig in på och tyckte att det var lika bra att överdriva.

Nove Colli 2010
Grymt starkt kört! Men allvarligt, hur kul är det egentligen att köra två varv??
Jag tycker ett i taget räcker! Räknade ihop det till 7 på långa och 1 på korta sedan 2001 för egen del. Tror jag hejade på någon av er i början på det brantaste i Barbotto på ert andra varv. Någon i blå tröja med svensk flagga baktill. Jag försökte susa förbi, men det var tungt. Dagen till ära klädd i vit-svarta Crescendo Velo kläderna.
2011 = sub 7

PS Kolla bilderna på Foto Studio 5 http://www.fotostudio5.net/default_en.aspx
Borde vara klara snart...
I väntan på årets bilder bifogar jag en från 2009 då det var 28 grader varmt. Vid starten 06.15... Sen kan ni ju gissa vilken bakugn det blev på sluttningarna under dagen!

Bilagor

• NC 09_05.jpg
    NC 09_05.jpg
    57.3 KB · Besök: 41
Senast redigerad av en moderator:
Nove Colli 2010
Härligt Bikeboy. Jag morsade på en del under banan. Just i den backen var det såg jag lite suddigt så jag vet inte om jag såg dig. Vi var 3 stycken som hade blå tröjor med flagga baktill. Eftersom vi körde det första varvet på natten så det var faktiskt riktigt kul att köra 2 varv.

Jag körde på 34-23 som lättast de första 35 milen, sen ställde jag in bakväxeln riktigt så jag fick i 25 bak.

Nove Colli 2010
Jag hejade på någon svensk i vita kläder i Barbotto. Calle borde ha varit strax före mig också.
Håller helt med Mollo. Just att ena varvet är med lite folk på natten respektive med mycket folk på dagen gör det till helt blir olika rundor.

Tillbaka
Topp