Ns Snabb / Yt Capra / Metan

Aggressor

Ny medlem
Är bizzy i helgen tyvärr EST...

Finns det någon nackdel med de olika konstruktioner på bakdämparna? Tycker snabbens ser att vara mest utsatt där nere och metans ser smidigast och mest skyddad ut.

Tycker Snabb verkar mest hårdrock men Capran mes dropper är grymt prisvärd....

Vitusen är fan cpprisvärd! Men tror den är för stor med 20.5" är det ex de har kvar, borde vara large eller xl. Åker medium.

Är grymt pepp på Snabb faktiskt.Undra hur jävla snabb den är...

Snabben å Commencalen är mest rock, yt är fulast. Det var min personliga åsikt utan nån som helst påläsning. Men jag gillar fortfarande mest Cotic rocket fast de är dyrare...

Känns rätt lika alla cyklar... Typ stolpen å däck/hjul som skiljer... Önska en Snabb av tomten är kanske rimligast.

YT: Highroller 2 som jag har nu
Metan : MAXXIS Minion DHR II
Snabb: Hans Dampf 27.5x2.35 front & rear

Med frakt...
Meta 19864
Snabb 20280
YT 22399

Har bara parkeringsrullat en YT Capra samt att jag i någon månad rullat runt på en Meta AM V4 2016. Att jag inhandlade en Commencal beror främst på att den känns mer rapp och därav funkar bättre som vanlig stigcykel. Båda cyklarna är nog fantastiska i bikeparken. Har som sagt bara kört Commencalen i hård terräng och jag är hur nöjd som helst. I Flottsbro och Ekerös DH/Enduro-spår levererar den hur bra cykling som helst.

Bilagor

• 14010036_10157228998645587_1511265589_n.jpg
    14010036_10157228998645587_1511265589_n.jpg
    139 KB · Besök: 57
Värt att väga in i det hela är att commencals kundtjänst är helt värdelös. Trögare företag får man leta efter.
Både svårt och dyrt om något går sönder på ramen, om det tillverkas löst så kostar det oftast lika mycket som en hel ram.

meta v4 är grymt trevlig men kommer inte handla cykel av commencal igen tyvärr efter två reklamations ärenden(har handlat tot 5 commencal cyklar till familjen genom åren).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp