Nu är det dags!

Ante_S

Ny medlem
Nu är det dags!
Har nu bestämt mig att köpa en ny MTB-cykel. Cykel ska främst användas på väg och i skogen. Problemet är att jag inte vet vad för cykel och vad för typ av cykel jag behöver. Någon cykelräv som kan hjälpa mig lite? Ska köpa en begagnad cykel iom. andra prioriteringar så jag vill ha mycket cykel som möjligt för pengarna. Pris? Max 7000 kr. Om cykling visas vara något för mig så köper jag gladeligen en "bättre" men nu i början vill jag inte hårdsatsa.

Tacksam för svar.

Nu är det dags!
Okej, vilket märke rekommenderas som kostar mellas 6k-7k? Får man en bra cykel för de pengarna om man köper en ny cykel? Ge gärna tips om var man kan köpa cyklar. Gärna vid GBG-området.

Senast redigerad av en moderator:
Nu är det dags!
Vill du inte beställa från Tuskland kan Kona vara ett trevligt märke att köpa cyklar från i butiker hemma i Svedala, likaså Marin verkar ha prisvärda hojjar i den prisklassen.

När det gäller butiker har jag ingen aning, då får du PM:a han som heter fox här på forumet och samtidigt fråga varför han inte har en Tysk cykel. ;P

Nu är det dags!
Tyskland kan ju vara ett alternativ. Några tips om bra tyska-cykelsidor? Hur fungerar servicen om man importerar en cykel?

Har nu kollat på Kona-cyklar i min prisklass och har hittat Kona Cinder Cone, Kona Blast och kona Shred. Något att ha?

Tillbaka
Topp